Visoko učilište Algebra počelo je provoditi projekt “Provedba HKO u stručnim studijima računarstva” zajedno s 11 partnera (Tehničko veleučilište u Zagrebu, Međimursko veleučilište u Čakovcu, Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici, Veleučilište u Bjelovaru, Fakultet elektrotehnike, računarstva i informacijskih tehnologija Osijek, Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje, Split, Visoka škola za menadžment i dizajn Aspira, Split, Hrvatska udruga poslodavaca, Visoka škola za informacijske tehnologije (VsiTE), Veleučilište Velika Gorica, Veleučilište Hrvatsko Zagorje Krapina). Dodijeljena su sredstva u iznosu od 3.836.901,74 kn, a projekt je financiran iz Europskog socijalnog fonda, OP Učinkoviti ljudski potencijali 2014-2020.
Sažetak projekta:
Prema analizama petogodišnjeg ciklusa reakreditacije visokih učilišta iz 2017. godine, studijski programi (SP) u velikom broju i dalje nemaju dovoljno kvalitetno definirane ishode učenja. Te analize ukazuju na potrebu daljnjih izmjena i dopuna SP i u području računarstva, temeljeno na konceptu ishoda učenja, zasnovanim na metodologiji HKO-a. Porastom izvoza IT usluga i softvera te potražnjom domaćih organizacija za digitalizacijom poslovanja, broj ukupno zaposlenih IT stručnjaka u svim granama gospodarstva porastao je na 52.000 (3.3% ukupne radne snage). Ponajveću skupinu poslodavaca za IT stručnjake čini ICT sektor u kojem se u proteklih deset godina otvorilo više od 6.200 novih radnih mjesta s zaposleno ukupno 33.000 ljudi (Bisonde i HUP ICT).
Kako bi dosegli prosjek Europske unije od 3,7% udjela IT stručnjaka u radnoj snazi te radi njihove bolje konkurentnosti pri zapošljavanju u EU zemljama, potrebno je u što kraćem roku kroz obrazovanje generirati i zatim zaposliti dodatnih 6.000 IT-evaca.
Ciljne skupine ovog projekta čini 8 visokoobrazovnih ustanova koje provode SP u području računarstva na preddiplomskoj i diplomskoj razini, koji rezultiraju kvalifikacijama stručni prvostupnik (baccalaureus) inženjer računarstva i stručni specijalist inženjer računarstva, te 4 visokoobrazovne ustanove sa studijima koji rezultiraju kvalifikacijom – stručni prvostupnik inženjer informacijskih tehnologija, akreditirani također u znanstvenom području 2.09. Tehničke znanosti / Računarstvo.
Ukupna vrijednost projekta: 3.836.901,74 kn
Sadržaj materijala isključiva je odgovornost Visokog učilišta Algebra.
Opći cilj:
Doprinijeti unaprjeđenju kvalitete visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj kroz razvoj i provedbu Hrvatskog kvalifikacijskog okvira
Specifični cilj projekta:
Unaprjeđenje i razvoj 10 studijskih programa u području stručnih studija računarstva prema smjernicama HKO, kroz razvoj 5 standarda zanimanja i 7 standarda kvalifikacija, te unaprjeđenje postupaka osiguranja kvalitete i unaprjeđenje nastavne djelatnosti na tim studijima.
7.6.2019 održana je u prostorijama Visokog učilišta Algebre radionica s partnerima/stručnjacima o izradi ankete za prijavljene standarde zanimanja.
29.5.2019 – Održan sastanak s partnerima o sistematizaciji i provedbi projekta vezano prvotno uz izradu standarda zanimanja u području računarstva.
Radionica o metodologiji izrade standarda zanimanja održati će se 25. travnja 2019., 26. travnja 2019 i 6. svibnja 2019 u Ministarsvu zanosti i obrazovanja.
Tijekom 2019. godine održani su sastanci oko provođenja anketa s poslodavcima koje će služiti za analizu i kreiranje standarda zanimanja. Veleučilište u Virovitici uspješno je provelo ankete s brojnim tvrtkama u svom okruženju, ali i šire. najviše je naketa provedeno za zanimanje programer.
14. veljače 2020. godine održan je sastanak partnera oko provođenja drugog elementa projekta – standarda kvalifikacija.
Tijekom 2020. i 2021. godine Visoka škola u Virovitici (kasnije Veleučilište u Virovitici) je aktivno sudjelovala u izradi standarda kvalifikacija, najviše za standard programsko inženjerstvo. Redovito su održavani sastanci partnera, gotovo na tjednoj bazi oko usklađivanja skupova ishoda učenja. Visoka škola Virovitica je izradila samostalno brojne specifične skupove ishoda učenja i davala prijedloge i komentare na postojeće.
Dio skupova ishoda učenja je ugrađen u izvedbene planove za akademsku godinu 2021./2022. Posebno bismo izdvojili predmete:
- Osnove porgramiranja
- Objektno orijentirano programiranje
- Osnove web programiranja
- Programiranje u .NET okolini
- Skriptni programski jezici …
Projekt završava 21. ožujka 2022. godine
Glavne aktivnosti projekta podijeljene su po elementima:
- Element 1: Razvoj i izrada standarda zanimanja
- Element 2: Razvoj i izrada standarda kvalifikacija na preddiplomskoj i diplomskoj razini
- Element 3: Razvoj i unaprijeđenje stručnih studijskih programa
- Element 4: Unaprijeđenje nastavne djelatnosti
Aktivno smo uključeni u elemente projekta.
- Provođenje anketa s poslodavcima u elementu 1
- uspješno smo proveli brojne ankete sa poslodavcima iz gotovo svim standarda zanimanja, zahvaljujemo tvrtkama na suradnji
- osim tvrtki iz naše županije, proveli smo ankete i sa tvrtkama iz Zagreba, Osijeka i Slavonskog Broda
- Razvoj i izrada standarda kvalifikacija, najviše na preddiplomskoj razini, ponajprije programskog inženjerstva
- aktivno smo predlagali, slušali i analizirali materijale
- s obzirom da provodimo Preddiplomski studij Računarstva, smjer Programsko inženjerstvo, tu smo se najviše aktivirali, ali smo se uključili i u rad nekih drugih standarda kvalifikacije, kao npr računalne mreže i opći predmeti
- Redovito sudjelovanje na sastancima (uživo i putem interneta) s partnerima u projektu
- Razvoj i unaprijeđenje studijskih programa izmjenom skupova ishoda učenja te nabavkom računalne opreme za računalne praktikume
- tijekom veljače 2020. godine dobili smo 6 iMac računala za unaprijeđenje nastave: opširnije
- u akad. god. 2021./2022. sukladno pravilniku o izmjeni studijskih smjerova, uspješno smo implementirali predložene HKO skupove ishoda učenja u brojne važne predmete na Preddiplomskom studiju Računarstva, smjer Programsko inženjerstvo, kao što su Osnove programiranja, Objektno orijentirano programiranje, Osnove web programiranja, …
- nastavili smo s izradom izvedbenih planova sukladno predloženim HKO skupovima ishoda učenja
- Sudjelovanje na konferenciji i/ili edukaciji namijenjenoj unaprijeđenju stručnosti nastavnika.
- održana je edukacija za nastavnike i studente pod nazivom “Usluge zasnovane na lokaciji”
- edukacija za nastavnike u trajanju 36 sati
- objavljena su dva znanstvena rada:
- „Modelling GPS Positioning Performance in Northwest
Passage during Extreme Space Weather Conditions“ u časopisu TransNav
(International Journal on Marine NAvigation and Safety of Sea Transportation, Vol.
15, No. 1 (ISSN 2083-6481) - „A Stochastic Gradient Boosting prediction model of GNSS ionospheric delay during a short-term rapidly developing geomagnetic storm for subequatorial region with geomagnetic field density components as predictors“, pripremljen je i prijavljen u časopis Computers & Geosciences (ISSN 0098-3004, izdavač: Elsevier)
- „Modelling GPS Positioning Performance in Northwest
- održana je edukacija za nastavnike i studente pod nazivom “Usluge zasnovane na lokaciji”
Sastanci s partnerima: