Sukladno dopusnici Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa (KLASA: UP/I-602-04/06-11/00006; URBROJ: 553-07-10-0028), od 30. srpnja 2010. te sukladno zaključku Agencije za znanost i visoko obrazovanje o Izmjenama i/ili dopunama odobrenog studijskog programa većih od 20% (KLASA:602-04/07-15/0101, URBROJ: 355-02-01-16-0009) od 17. lipnja 2016., na Visokoj školi za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici od akademske godine 2017./2018. izvodi se izmjenjeni i dopunjeni program studijskog smjera Menadžment ruralnog turizma.
Sukladno Bolonjskoj deklaraciji i Zakonu o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju preddiplomski stručni studij Menadžment, smjer Menadžment ruralnog turizma traje tri godine odnosno šest semestra. Težina studija iznosi 180 ECTS bodova.
Stručni naziv: prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije
Kratica: bacc. oec.
Završetkom preddiplomskog stručnog studija Menadžment, smjer Menadžment ruralnog turizma sukladno studijskom programu, polaznik stječe sljedeće skupine kompetencija:
1. TEMELJNE KOMPETENCIJE:
- Poznavanje zakonitosti funkcioniranja tržišta
- Upravljanje računovodstvenim poslovima, budžetiranjem te upravljanje troškovima
- Razumijevanje, razlikovanje i klasificiranje financijskih izvještaja te postupaka financijske kontrole i revizije
- Poznavanje trendova te kretanja domaćeg i međunarodnog turističkog tržišta
- Poznavanje rada na računalu i korištenje uredskih softverskih alata (Office paketi)
- Uvažavanje načela održivog razvoja u provedbi turističkih aktivnosti
- Poznavanje zakonske regulative koja utječe na poslovanje u turizmu
- Poznavanje mogućnosti financiranja turizma iz fondova EU i drugih fondova
2. SPECIFIČNE PROFESIONALNE KOMPETENCIJE:
- Identificiranje činitelja razvoja ruralnog i drugih oblika turizma
- Izrađivanje turističke atrakcijske osnove posebnih oblika turizma
- Planiranje turizma u skladu s načelima održivog razvoja
- Poznavanje obilježja turističkog tržišta i ponašanja potrošača u turizmu
- Poznavanje mogućnosti i korištenje marketinga u e-okruženje
- Upravljanje integriranim turističkim proizvodima
- Upravljanje pojedinim odjelima i turističko-ugostiteljskim subjekatima u cjelini
- Prilagođavanje poslovanja trendovima pojedinih oblika turizma
- Njegovanje i promoviranje autohtonih te osmišljavanje novih proizvoda ruralnih prostora
- Stvaranje dorađenih turističkih sadržaja temeljem postojeće resursne osnove u destinaciji
- Korištenje komunikacijske platforme na Internetu i ostalih ICT alata
- Kreiranje paket-aranžmana
3. METODOLOŠKE KOMPETENCIJE:
- Izrađivanje poslovnog plana za novi proizvod
- Korištenje alata za strateško planiranje (stablo problema i ciljeva, SWOT analiza)
- Kreiranje marketinškog plana u turizmu uključujući i planove provođenja promotivnih aktivnosti
- Kreiranje i upravljanje projektima u turizmu
- Praćenje konkurencije te istraživanje i segmentiranje turističkog tržišta
4. INTERDISCIPLINARNE KOMPETENCIJE:
- Primijena vještina uspješnog prezentiranja
- Primijena vještina ophođenja s turistima i poslovnim partnerima
- Koordiniranje radom u skladu s propisima o sigurnosti, zaštiti zdravlja i očuvanju okoliša
- Primjena interkulturalne komunikacije u provođenju turističkih aktivnosti
- Utvrditi zakonitosti funkcioniranja tržišta i suvremene ekonomije
- Procijeniti koje relevantne matematičke i statističke metode koristiti u ekonomskoj praksi
- Upravljati računovodstvenim poslovima pravnih i fizičkih osoba
- Razlikovati i analizirati financijske izvještaje
- Procijeniti mogućnosti korištenja i financiranja iz EU fondova
- Stvoriti, organizirati i formatirati tekstualne i brojčane podatke u alatima za obradu teksta i izradu proračunskih tablica
- Preispitati načela održivog razvoja u poslovanju
- Utvrditi zakonsku regulativu koja utječe na poslovanje
- Vrednovati poslovne funkcije menadžmenta
- Kritički prosuditi istraživački proces na odabranom primjeru
- Primijeniti vještinu multikulturalne komunikacije s poslovnim partnerima i korisnicima na hrvatskom i stranom jeziku
- Preporučiti poslovni plan, marketinški plan i plan provođenja promotivnih aktivnosti u online i offline okruženju za konkretnu situaciju
- Identificirati činitelje razvoja posebnih oblika turizma te obilježja turističkog tržišta i ponašanja potrošača u turizmu
- Odabrati odgovarajući način upravljanja poslovnim procesima pojedinih odjela i turističko-ugostiteljskog subjeka u cjelini
- Preporučiti nove turističke proizvode i sadržaje sukladno aktualnim trendovima te resursno-atrakcijskoj osnovi
- Ocijeniti relevantne trendove u ICT tehnologijama na domaćem i međunarodnom tržištu
- Kritički prosuđivati osobni i stručni razvoj kroz stjecanje novih znanja i vještina potrebnih za daljnje obrazovanje (formalno i neformalno) i stjecanje iskustva na tržištu rada