Sukladno dopusnici Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa (KLASA: UP/I-602-04/06-11/00006; URBROJ: 553-07-10-0028), od 30. srpnja 2010. te sukladno zaključku Agencije za znanost i visoko obrazovanje o Izmjenama i/ili dopunama odobrenog studijskog programa većih od 20% (KLASA:602-04/07-15/0101, URBROJ: 355-02-01-16-0009) od 17. lipnja 2016., na Visokoj školi za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici od akademske godine 2017./2018. izvodi se izmjenjeni i dopunjeni program studijskog smjera Menadžment ruralnog turizma.

Sukladno Bolonjskoj deklaraciji i Zakonu o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju  preddiplomski stručni studij Menadžment, smjer Menadžment ruralnog turizma traje tri godine odnosno šest semestra. Težina studija iznosi 180 ECTS bodova.

Stručni naziv: prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije

Kratica: bacc. oec.

Završetkom preddiplomskog stručnog studija Menadžment, smjer Menadžment ruralnog turizma sukladno studijskom programu, polaznik stječe sljedeće skupine kompetencija:

1. TEMELJNE KOMPETENCIJE:

  • Poznavanje zakonitosti funkcioniranja tržišta
  • Upravljanje računovodstvenim poslovima, budžetiranjem te upravljanje troškovima
  • Razumijevanje, razlikovanje i klasificiranje financijskih izvještaja te postupaka financijske kontrole i revizije
  • Poznavanje trendova te kretanja domaćeg i međunarodnog turističkog tržišta
  • Poznavanje rada na računalu i korištenje uredskih softverskih alata (Office paketi)
  • Uvažavanje načela održivog razvoja u provedbi turističkih aktivnosti
  • Poznavanje zakonske regulative koja utječe na poslovanje u turizmu
  • Poznavanje mogućnosti financiranja turizma iz fondova EU i drugih fondova

2. SPECIFIČNE PROFESIONALNE KOMPETENCIJE:

  • Identificiranje činitelja razvoja ruralnog i drugih oblika turizma
  • Izrađivanje turističke atrakcijske osnove posebnih oblika turizma
  • Planiranje turizma u skladu s načelima održivog razvoja
  • Poznavanje obilježja turističkog tržišta i ponašanja potrošača u turizmu
  • Poznavanje mogućnosti i korištenje marketinga u e-okruženje
  • Upravljanje integriranim turističkim proizvodima
  • Upravljanje pojedinim odjelima i turističko-ugostiteljskim subjekatima u cjelini
  • Prilagođavanje poslovanja trendovima pojedinih oblika turizma
  • Njegovanje i promoviranje autohtonih te osmišljavanje novih proizvoda ruralnih prostora
  • Stvaranje dorađenih turističkih sadržaja temeljem postojeće resursne osnove u destinaciji
  • Korištenje komunikacijske platforme na Internetu i ostalih ICT alata
  • Kreiranje paket-aranžmana

3. METODOLOŠKE KOMPETENCIJE:

  • Izrađivanje poslovnog plana za novi proizvod
  • Korištenje alata za strateško planiranje (stablo problema i ciljeva, SWOT analiza)
  • Kreiranje marketinškog plana u turizmu uključujući i planove provođenja promotivnih aktivnosti
  • Kreiranje i upravljanje projektima u turizmu
  • Praćenje konkurencije te istraživanje i segmentiranje turističkog tržišta

4. INTERDISCIPLINARNE KOMPETENCIJE:

  • Primijena vještina uspješnog prezentiranja
  • Primijena vještina ophođenja s turistima i poslovnim partnerima
  • Koordiniranje radom u skladu s propisima o sigurnosti, zaštiti zdravlja i očuvanju okoliša
  • Primjena interkulturalne komunikacije u provođenju turističkih aktivnosti
  • Utvrditi zakonitosti funkcioniranja tržišta i suvremene ekonomije
  • Procijeniti koje relevantne matematičke i statističke metode koristiti u ekonomskoj praksi
  • Upravljati računovodstvenim poslovima pravnih i fizičkih osoba
  • Razlikovati i analizirati financijske izvještaje
  • Procijeniti mogućnosti korištenja i financiranja iz EU fondova
  • Stvoriti, organizirati i formatirati tekstualne i brojčane podatke u alatima za obradu teksta i izradu proračunskih tablica
  • Preispitati načela održivog razvoja u poslovanju
  • Utvrditi zakonsku regulativu koja utječe na poslovanje
  • Vrednovati poslovne funkcije menadžmenta
  • Kritički prosuditi istraživački proces na odabranom primjeru
  • Primijeniti vještinu multikulturalne komunikacije s poslovnim partnerima i korisnicima na hrvatskom i stranom jeziku
  • Preporučiti poslovni plan, marketinški plan i plan provođenja promotivnih aktivnosti u online i offline okruženju za konkretnu situaciju
  • Identificirati činitelje razvoja posebnih oblika turizma te obilježja turističkog tržišta i ponašanja potrošača u turizmu
  • Odabrati odgovarajući način upravljanja poslovnim procesima pojedinih odjela i turističko-ugostiteljskog subjeka u cjelini
  • Preporučiti nove turističke proizvode i sadržaje sukladno aktualnim trendovima te resursno-atrakcijskoj osnovi
  • Ocijeniti relevantne trendove u ICT tehnologijama na domaćem i međunarodnom tržištu
  • Kritički prosuđivati osobni i stručni razvoj kroz stjecanje novih znanja i vještina potrebnih za daljnje obrazovanje (formalno i neformalno) i stjecanje iskustva na tržištu rada

1.godina

I semestar

BROJ PREDMETA PREDMET PREDAVANJA SEMINARI VJEŽBE ECTS IZBORNI/OBVEZAN
Mikroekonomija 30 0 30 5 O
Gospodarska matematika 30 0 30 6 O
Uvod u metodologiju stručnog i znanstvenog rada 30 0 15 3 O
Pravo u turizmu 45 15 0 6 O
Poslovni odnosi u ruralnom turizmu 30 15 0 6 O
Turistička atrakcijska osnova 15 30 0 2 O
Engleski jezik I 15 0 30 2 O

II semestar

BROJ PREDMETA PREDMET PREDAVANJA SEMINARI VJEŽBE ECTS IZBORNI/OBVEZAN
Osnove informatike 30 0 30 3 O
Primjenjena statistika u turizmu 30 0 30 5 O
Turizam i održivi razvoj 30 30 30 0 5 O
Specifični oblici ruralnog turizma 30 30 0 6 O
Poduzetništvo u ruralnom turizmu 30 30 0 6 O
Komunikacija i multidisciplinaran pristup gostu 15 30 0 3 O
Engleski jezik II 15 0 30 2 O

2. godina

III semestar

BROJ PREDMETA PREDMET PREDAVANJA SEMINARI VJEŽBE ECTS IZBORNI/OBVEZAN
Upravljanje EU projektima 30 0 30 4 O
Računovodstvo u turizmu 30 0 30 6 O
Marketing u turizmu 30 22 8 6 O
Enogastronomija 30 0 30 6 O
Engleski jezik III 15 0 30 2 O
Riječni turizam 30 15 0 3 I
Cikloturizam 15 15 0 3 I
Osnove zakonodavstva EU 30 15 0 3 I

IV semestar

BROJ PREDMETA PREDMET PREDAVANJA SEMINARI VJEŽBE ECTS IZBORNI/OBVEZAN
Promocija u ruralnom turizmu 30 30 0 6 O
Poslovanje turističko-ugostiteljskih subjekata u ruralnom turizmu 30 30 0 5 O
Upravljanje vremenom gostiju 15 30 0 5 O
Engleski jezik IV 15 0 30 2 O
Njemački jezik I 30 0 60 4 O
Ruralni turizam i prirodna baština 30 15 0 4 I
Sociologija u ruralnom turizmu 30 15 0 4 I
Ruralni turizam i kulturna baština 30 15 0 4 I

3. godina

V semestar

BROJ PREDMETA PREDMET PREDAVANJA SEMINARI VJEŽBE ECTS IZBORNI/OBVEZAN
e-Marketing u turizmu 30 0 15 3 O
Upravljanje ruralnom turističkom destinacijom 30 30 0 6 O
Poslovanje turističkih agencija 30 0 30 5 O
Engleski jezik V 15 0 30 2 O
Njemački jezik II 30 0 60 4 O
Upravljanje ljudskim resursima 30 30 0 5 I
Poslovni informacijski sustavi u turizmu 30 0 30 5 I
Upravljanje financijama i investicijsko planiranje 30 0 30 5 I
Upravljanje turističkim događajima 30 30 0 5 I

VI semestar

BROJ PREDMETA PREDMET PREDAVANJA SEMINARI VJEŽBE ECTS IZBORNI/OBVEZAN
Engleski jezik VI 15 0 30 2 O
Njemački jezik III 30 0 60 4 O
Stručna praksa 8 O
Završni rad 10 O
Agroturizam 30 15 0 3 I
Upravljanje kvalitetom u ruralnom turizmu 30 15 0 3 I
Interkulturalne sastavnice turizma 15 30 0 3 I