Sukladno dopusnici Ministarstva znanosti obrazovanja i sporta (KLASA: UP/I-602-04/08-13/00108; Urbroj: 533-07-11-0004) od 27. srpnja 2011. godine te sukladno zaključku Agencije za znanost i visoko obrazovanje o Izmjenama i/ili dopunama odobrenog studijskog programa većih od 20% (KLASA:602-04/17-02/0040, URBROJ: 355-02-04-18-0006) od 23. veljače 2018., na Visokoj školi za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici, od akademske godine 2018./2019., izvodi se izmjenjeni i dopunjeni program studijskog smjera Poduzetništvo.
Preddiplomski stručni studij Poduzetništvo, smjer Poduzetništvo traje šest semestra. Težina preddiplomskog stručnog studija Poduzetništvo, smjer Poduzetništvo iznosi 180 ECTS kreditnih bodova u što je uključena stručna praksa i izrada završnog rada.
Stručni naziv: prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije
Kratica: bacc. oec.
Završetkom preddiplomskog stručnog studija Poduzetništvo, smjer Poduzetništvo sukladno studijskom programu, polaznik stječe sljedeće kompetencije:
1. TEMELJNE KOMPETENCIJE:
- Poznavanje osnovnih načela funkcioniranja tržišta, ponašanja tvrtki i industrijskih organizacija
- Poznavanje trendova te kretanja domaćeg i međunarodnog tržišta
- Poznavanje rada na računalu i korištenje uredskih softverskih alata
- Poznavanje zakonske regulative koja utječe na poslovanje poduzetnika
- Uvažavanje načela održivog razvoja u poslovanju
- Poznavanje mogućnosti financiranja poslovnih projekata iz fondova EU i drugih fondova
2. SPECIFIČNE PROFESIONALNE KOMPETENCIJE:
- Poznavanje mogućnosti pokretanja poduzetničkog poduhvata, kreiranja poslovne ideje te različitih opcija ulaska u poduzetništvo
- Korištenje različitih metoda razvoja proizvoda i usluga u pripadajućoj djelatnosti
- Upravljanje računovodstvenim poslovima te upravljanje troškovima
- Razumijevanje, razlikovanje i klasificiranje financijskih izvještaja te postupaka financijske kontrole i revizije
- Poznavanje mogućnosti i primjena marketing koncepcije u ofline i online okruženju
- Upravljanje ljudskim potencijalima u malim i srednjim poduzećima
3. METODOLOŠKE KOMPETENCIJE:
- Korištenje alata za strateško planiranje (stablo problema i ciljeva, SWOT analiza)
- Poznavanje i primjena metodologije istraživanja tržišta
- Generiranje poslovnih (poduzentničkih) ideja odnosno projekta
- Primjena PCM metodologije izrade projekata
4. INTERDISCIPLINARNE KOMPETENCIJE:
- Primijena vještina uspješnog prezentiranja
- Primijena vještina ophođenja s poslovnim partnerima i korisnicima
- Primjena interkulturalne komunikacije u provođenju poslovnih aktivnosti
- Utvrditi osnovne principe i zakonitosti suvremene ekonomije, načela funkcioniranja tržišta, ponašanja tvrtki i industrijskih organizacija
- Stvoriti, organizirati i formatirati tekstualne i brojčane podatke u alatima za obradu teksta i izradu proračunskih tablica
- Procijeniti zakonsku regulativu koja utječe na poslovanje poduzetnika
- Preispitati načela održivog razvoja u poslovanju
- Preporučiti prijedlog pokretanja poduzetničkog pothvata, kreirati poslovnu ideju i različite opcije ulaska u poduzetništvo
- Upravljati računovodstvenim poslovima pravnih i fizičkih osoba
- Razlikovati i sastaviti financijske izvještaje
- Odabrati odgovarajući pristup upravljanja marketingom u offline i online okruženju
- Vrednovati poslovne funkcije menadžmenta
- Kritički prosuditi istraživački proces na odabranom primjeru
- Vrednovati poslovne (poduzetničke) ideje
- Primijeniti PCM metodologiju u provedbi projekata
- Razviti prezentacijske vještine
- Primijeniti vještinu multikulturalne komunikacije s poslovnim partnerima i korisnicima na hrvatskom i stranom jeziku
- Utvrditi specifičnosti financijskih tržišta i institucija
- Procijeniti koje relevantne matematičke i statističke metode koristiti u ekonomskoj praksi
- Kritički prosuđivati osobni i stručni razvoj kroz stjecanje novih znanja i vještina potrebnih za daljnje obrazovanje (formalno i neformalno) i stjecanje iskustva na tržištu rada
1. godina |
||||||
I semestar |
||||||
PREDMET | PREDAVANJA | SEMINARI | VJEŽBE | ECTS | Obvezan / izborni | |
Osnove ekonomije | 45 | 15 | 0 | 7 | O | |
Primjena matematike u ekonomiji | 30 | 0 | 30 | 6 | O | |
Pravo za poduzetnike | 45 | 15 | 0 | 6 | O | |
Upravljanje okolišem i održivi razvoj | 45 | 15 | 0 | 5 | O | |
Uvod u metodologiju stručnog i znanstvenog rada | 30 | 0 | 15 | 3 | O | |
Poslovni engleski jezik I | 15 | 0 | 30 | 3 | O | |
II semestar |
||||||
PREDMET | PREDAVANJA | SEMINARI | VJEŽBE | ECTS | Obvezan / izborni | |
Ekonomika poduzetništva | 30 | 0 | 30 | 6 | O | |
Gospodarska matematika | 15 | 0 | 30 | 4 | O | |
Osnove poduzetništva | 45 | 15 | 0 | 6 | O | |
Poslovna informatika | 30 | 0 | 30 | 5 | O | |
Poslovna statistika | 30 | 0 | 45 | 6 | O | |
Poslovni engleski jezik II | 15 | 0 | 30 | 3 | O | |
2. godina |
||||||
III semestar |
||||||
PREDMET | PREDAVANJA | SEMINARI | VJEŽBE | ECTS | Obvezan / izborni | |
Makroekonomija | 30 | 15 | 0 | 6 | O | |
Osnove računovodstva | 30 | 0 | 30 | 6 | O | |
Osnove menadžmenta | 45 | 15 | 0 | 6 | O | |
Poslovna komunikacija i poslovni hrvatski jezik | 30 | 15 | 0 | 4 | O | |
Inovativnost i kreativnost u poduzetništvu | 30 | 30 | 0 | 5 | O | |
Poslovni engleski jezik III | 15 | 0 | 30 | 3 | O | |
IV semestar |
||||||
PREDMET | PREDAVANJA | SEMINARI | VJEŽBE | ECTS | Obvezan / izborni | |
Osnove marketinga | 30 | 15 | 0 | 6 | O | |
Logistika u poduzetništvu | 30 | 0 | 15 | 5 | O | |
Komunikacijske i prezentacijske vještine | 15 | 30 | 0 | 4 | O | |
Porezni sustav | 30 | 30 | 0 | 5 | O | |
Poslovni engleski jezik IV | 15 | 0 | 30 | 3 | O | |
Gospodarstvo Hrvatske | 30 | 15 | 0 | 4 | I | |
Upravljanje rizikom | 30 | 0 | 15 | 4 | I | |
Upravljanje kvalitetom | 30 | 15 | 0 | 3 | I | |
Poslovni njemački jezik I | 15 | 0 | 30 | 3 | I | |
3. godina |
||||||
V semestar |
||||||
PREDMET | PREDAVANJA | SEMINARI | VJEŽBE | ECTS | Obvezan / izborni | |
Poslovne financije | 30 | 0 | 30 | 6 | O | |
Upravljanje projektnim ciklusom | 30 | 30 | 0 | 6 | O | |
Upravljanje malim i srednjim poduzećima | 45 | 15 | 0 | 5 | I | |
Uvod u Europsku uniju | 30 | 30 | 0 | 5 | I | |
Upravljanje javnim i neprofitnim sektorom | 30 | 30 | 0 | 5 | I | |
Organizacijsko ponašanje | 30 | 30 | 0 | 5 | I | |
Ponašanje potrošača | 30 | 30 | 0 | 5 | I | |
Osnove e-marketinga | 30 | 15 | 0 | 3 | I | |
Poslovni njemački jezik II | 15 | 0 | 30 | 3 | I | |
VI semestar |
||||||
PREDMET | PREDAVANJA | SEMINARI | VJEŽBE | ECTS | Obvezan / izborni | |
Menadžment ljudskih potencijala | 30 | 15 | 0 | 5 | O | |
Stručna praksa | 0 | 0 | 0 | 8 | O | |
Završni rad | 0 | 0 | 0 | 6 | O | |
Upravljanje EU projektima | 30 | 0 | 30 | 4 | I | |
Globalne financije | 30 | 15 | 0 | 4 | I | |
Interkulturalni aspekti poduzetništva | 30 | 30 | 0 | 4 | I | |
Poslovni njemački jezik III | 15 | 0 | 30 | 3 | I | |
Promocija | 15 | 30 | 0 | 3 | I |