Smjer Poduzetništvo usluga, predmet Uvod u metodologiju stručnog i znanstvenog rada

STUDIJ PODUZETNIŠTVO
SMJER PODUZETNIŠTVO USLUGA
ŠIFRA I NAZIV PREDMETA P_B14: UVOD U METODOLOGIJU STRUČNOG I ZNANSTVENOG RADA
STATUS PREDMETA Obvezni
SEMESTAR 1. semestar
BODOVNA VRIJEDNOST I

NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE

ECTS koeficijent opterećenja studenata 3
Broj sati (P + V + S) 30+15+0
OPIS PREDMETA
CILJEVI PREDMETA
Dati pregled osnovnih pojmova s područja znanstveno-istraživačkog rada, osposobiti studente za samostalnu provedbu jednostavnijih istraživanja te pisanje, izlaganje i prezentiranje seminarskih radova.
OČEKIVANI ISHODI UČENJA ZA PREDMET
–  definirati osnovne pojmove u području znanstveno-istraživačkog rada

–  objasniti i opisati glavne faze istraživačkog procesa

–  analizirati postupke i aktivnosti unutar glavnih faza istraživačkog procesa

–  usporediti osnovna obilježja stručnih i znanstvenih istraživanja

–  objasniti i opisati osnovnu strukturu seminarskog rada

–  primijeniti stečene vještine u pisanju, tehničkoj obradi, izlaganju i prezentaciji seminarskog rada

SADRŽAJ PREDAVANJA
Povijesni razvoj i određenje pojma znanosti. Znanstvena metoda. Znanstvenoistraživački rad. Znanstvenoistraživačka etika. Pojmovno određenje i logičke osnove metodologije. Metodološki pristup istraživanju. Tijek i glavne faze istraživačkog procesa s naglaskom na stručno istraživanje. Metode prikupljanja podataka. Sređivanje, obrada i stručna analiza i razumijevanje prikupljenih podataka. Interpretacija podataka. Pripremanje i pisanje izvještaja. Osnovna obilježja stručnih i znanstvenih radova s naglaskom na stručne radove na visokim učilištima. Struktura, pisanje i tehnička obrada seminarskog rada. Prikupljanje i proučavanje literature, selekcija podataka, pisanje bilježaka, napomene, citiranje i način uporabe citata. Prezentiranje seminarskog rada.
SADRŽAJ VJEŽBI
Tijekom izrade vježbi primjenjuju se teorijska znanja vezana za strukturu, pisanje, tehničku obradu, izlaganje i prezentiranje seminarskog rada.
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE PREDAVANJA:

–  predavanja,

–  diskusije,

 

VJEŽBE:

–                      Priprema izrade i izlaganje vježbi uz primjenu računalnih prezentacija

–                      Rješavanje samostalnih zadataka

PRAĆENJE RADA STUDENATA:
–  Pohađanje nastave

–  Aktivnost na nastavi

–  Istraživanje

–  Kontinuirana provjera znanja

–  Praktični rad (izrada vježbi)

–  Kolokviji, pismeni ispit i usmeni ispit

OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA TIJEKOM NASTAVE I NA ZAVRŠNOM ISPITU
Stečeno znanje studenta provjerava se tijekom nastave sudjelovanjem u izradi vježbi. Završna ocjena znanja studenta formira se na usmenom ispitu kao zajednička ocjena: aktivnosti studenta na predavanjima, ocjene vježbi, ocjene kolokvija te ocjene pismenog i usmenog dijela ispita. Ako student izostane s nastave više od 30% sati predavanja, gubi sve bodove koji se odnose na predavanja pri formiranju konačne ocjene.
OBVEZATNA LITERATURA
1.     Bedeković, V. (2011): Osnove metodologije stručnog i znanstvenog rada. Virovitica: Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici
DOPUNSKA LITERATURA
1.        Tkalac Verčić, A., Sinčić Ćorić, D., Pološki Vokić, N. (2010): Priručnik za metodologiju istraživačkog rada. Zagreb: M.E.P.d.o.o.

2.        Vujević, M. (2006): Uvođenje u znanstveni rad u području društvenih znanosti. Zagreb: Školska knjiga

NAČINI PRAĆENJA KVALITETE KOJI OSIGURAVAJU STJECANJE IZLAZNIH ZNANJA, VJEŠTINA I KOMPETENCIJA
Studenti će aktivno prisustvovati i raditi na nastavi. Evidencija rada studenata i njihova napretka prikazivati će se tjedno prema zadanim elementima praćenja. Na kraju semestra bit će napravljena evaluacija kolegija i nastavnika. S druge strane, podatke o postizanju ishoda učenja i napretku studenata korist će nastavnici za samoevaluaciju i eventualno restrukturiranje nastave, metoda rada i ocjenjivanja studenata.