Smjer Poduzetništvo usluga, predmet Uvod u metodologiju stručnog i znanstvenog rada
| STUDIJ | PODUZETNIŠTVO | |
| SMJER | PODUZETNIŠTVO USLUGA | |
| ŠIFRA I NAZIV PREDMETA | P_B14: UVOD U METODOLOGIJU STRUČNOG I ZNANSTVENOG RADA | |
| STATUS PREDMETA | Obvezni | |
| SEMESTAR | 1. semestar | |
| BODOVNA VRIJEDNOST I
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE |
ECTS koeficijent opterećenja studenata | 3 |
| Broj sati (P + V + S) | 30+15+0 | |
| OPIS PREDMETA | ||
| CILJEVI PREDMETA | ||
| Dati pregled osnovnih pojmova s područja znanstveno-istraživačkog rada, osposobiti studente za samostalnu provedbu jednostavnijih istraživanja te pisanje, izlaganje i prezentiranje seminarskih radova. | ||
| OČEKIVANI ISHODI UČENJA ZA PREDMET | ||
| – definirati osnovne pojmove u području znanstveno-istraživačkog rada
– objasniti i opisati glavne faze istraživačkog procesa – analizirati postupke i aktivnosti unutar glavnih faza istraživačkog procesa – usporediti osnovna obilježja stručnih i znanstvenih istraživanja – objasniti i opisati osnovnu strukturu seminarskog rada – primijeniti stečene vještine u pisanju, tehničkoj obradi, izlaganju i prezentaciji seminarskog rada |
||
| SADRŽAJ PREDAVANJA | ||
| Povijesni razvoj i određenje pojma znanosti. Znanstvena metoda. Znanstvenoistraživački rad. Znanstvenoistraživačka etika. Pojmovno određenje i logičke osnove metodologije. Metodološki pristup istraživanju. Tijek i glavne faze istraživačkog procesa s naglaskom na stručno istraživanje. Metode prikupljanja podataka. Sređivanje, obrada i stručna analiza i razumijevanje prikupljenih podataka. Interpretacija podataka. Pripremanje i pisanje izvještaja. Osnovna obilježja stručnih i znanstvenih radova s naglaskom na stručne radove na visokim učilištima. Struktura, pisanje i tehnička obrada seminarskog rada. Prikupljanje i proučavanje literature, selekcija podataka, pisanje bilježaka, napomene, citiranje i način uporabe citata. Prezentiranje seminarskog rada. | ||
| SADRŽAJ VJEŽBI | ||
| Tijekom izrade vježbi primjenjuju se teorijska znanja vezana za strukturu, pisanje, tehničku obradu, izlaganje i prezentiranje seminarskog rada. | ||
| NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE | PREDAVANJA:
– predavanja, – diskusije, |
VJEŽBE: – Priprema izrade i izlaganje vježbi uz primjenu računalnih prezentacija – Rješavanje samostalnih zadataka |
| PRAĆENJE RADA STUDENATA: | ||
| – Pohađanje nastave
– Aktivnost na nastavi – Istraživanje – Kontinuirana provjera znanja – Praktični rad (izrada vježbi) – Kolokviji, pismeni ispit i usmeni ispit |
||
| OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA TIJEKOM NASTAVE I NA ZAVRŠNOM ISPITU | ||
| Stečeno znanje studenta provjerava se tijekom nastave sudjelovanjem u izradi vježbi. Završna ocjena znanja studenta formira se na usmenom ispitu kao zajednička ocjena: aktivnosti studenta na predavanjima, ocjene vježbi, ocjene kolokvija te ocjene pismenog i usmenog dijela ispita. Ako student izostane s nastave više od 30% sati predavanja, gubi sve bodove koji se odnose na predavanja pri formiranju konačne ocjene. | ||
| OBVEZATNA LITERATURA | ||
| 1. Bedeković, V. (2011): Osnove metodologije stručnog i znanstvenog rada. Virovitica: Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici | ||
| DOPUNSKA LITERATURA | ||
| 1. Tkalac Verčić, A., Sinčić Ćorić, D., Pološki Vokić, N. (2010): Priručnik za metodologiju istraživačkog rada. Zagreb: M.E.P.d.o.o.
2. Vujević, M. (2006): Uvođenje u znanstveni rad u području društvenih znanosti. Zagreb: Školska knjiga |
||
| NAČINI PRAĆENJA KVALITETE KOJI OSIGURAVAJU STJECANJE IZLAZNIH ZNANJA, VJEŠTINA I KOMPETENCIJA | ||
| Studenti će aktivno prisustvovati i raditi na nastavi. Evidencija rada studenata i njihova napretka prikazivati će se tjedno prema zadanim elementima praćenja. Na kraju semestra bit će napravljena evaluacija kolegija i nastavnika. S druge strane, podatke o postizanju ishoda učenja i napretku studenata korist će nastavnici za samoevaluaciju i eventualno restrukturiranje nastave, metoda rada i ocjenjivanja studenata. | ||


