Smjer Poduzetništvo usluga, predmet Upravljanje u malim i srednjim poduzećima

STUDIJ PODUZETNIŠTVO
SMJER PODUZETNIŠTVO USLUGA
ŠIFRA I NAZIV PREDMETA P_B41: UPRAVLJANJE U MALIM I SREDNJIM PODUZEĆIMA
STATUS PREDMETA Obvezni
SEMESTAR 4. semestar
BODOVNA VRIJEDNOST I

NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE

ECTS koeficijent opterećenja studenata 5
Broj sati (P + V + S) 30+0+15
OPIS PREDMETA
CILJEVI PREDMETA
Upoznati studente s osnovnim ekonomskim pojmovima. Povezivanje osnovnih ekonomskih pojmova sa poslovanjem trgovačkih društava. Na primjerima pokazati mogućnosti primjene metoda i tehnika pripreme odluka za rješavanje kratkoročnih i dugoročnih problema u poslovanju poduzeća.
OČEKIVANI ISHODI UČENJA ZA PREDMET
–                      definiranje osnovnih pojmova i funkcija upravljanja i vođenja malog i srednjeg poduzeća,

–                      razumjevanje gospodarskih i društvenih preuvjeta uspješnosti poslovanja i razvoja malih i srednjih poduzeća,

–                      poznavanje načina pokretanja novih poduzetničkih poduhvata te specifičnosti upravljanja troškovima, zalihama, ljudskim potencijalima i rizicima poslovanja,

–                      upravljanja malim i srednjim poduzećima.

SADRŽAJ PREDAVANJA
Malo i srednje poduzeće: definicija, ekonomski značaj, ekonomska snaga, slabosti, financijske mogućnosti, ograničenja i rizici. Mjesto i uloga malog i srednjeg poduzeća u poduzetničkoj ekonomiji. Osnivanje malog i srednjeg poduzeća. Moguće strategije ulaska u poduzetničke aktivnosti. Strategijske odrednice razvoja. Malo i srednje poduzeće u gospodarskoj strukturi Republike Hrvatske. Gospodarski i društveni preduvjeti uspješnosti poslovanja malih i srednjih poduzeća: funkcionalna i institucionalna uvjetovanost, institucije poduzetničke infrastrukture (projektne, konzalting i inženjering institucije; financijske agencije; tehnološki poslovi, programi za poticanje novih poslova, slobodne i poduzetničke zone), pokretanje novih poslova: mogućnosti i ograničenja, financiranje malih i srednjih poduzeća, planiranje, upravljanje nabavom i zalihama, upravljanje rizicima i osiguranje. Poduzetnički menadžment: inovativnost, tradicija, oskudnost materijalnih, financijskih i ljudskih resursa, poslovni plan, tržišna segmentacija, pretvaranje poduzetnika u menadžera, proces odlučivanja, definicija vizije, misije i strategije malog i srednjeg poduzeća. Upravljanje potpunom kvalitetom. Organizacija koja uči. Međuljudski odnosi: motivacija zaposlenika, upravljanje ljudskim potencijalima, poduzetnik kao vođa, politika plaća. Društvene odgovornosti poduzetnika.
SADRŽAJ SEMINARA
Kroz izradu i prezeniranje seminara, obrađen je cjelokupni teoretski sadržaj predmeta.
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE PREDAVANJA:

–  predavanja,

–  diskusije

–  simulacije

SEMINARI:

 

– Izrada i prezentiranje seminara

PRAĆENJE RADA STUDENATA:
–  Pohađanje nastave

–  Aktivnost na nastavi

–  Aktivnost na vježbama

–  Kontinuirana provjera znanja

–  Pismeni ispit, usmeni ispit

OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA TIJEKOM NASTAVE I NA ZAVRŠNOM ISPITU
Stečeno znanje studenta provjerava se tijekom nastave sudjelovanjem u izradi seminara. Završna ocjena znanja studenta formira se na usmenom ispitu kao zajednička ocjena: aktivnosti studenta na predavanjima, ocjene seminara, ocjene kolokvija te ocjene pismenog i usmenog dijela ispita. Ako student izostane s nastave više od 30% sati predavanja, gubi sve bodove koji se odnose na predavanja pri formiranju konačne ocjene.
OBVEZATNA LITERATURA
    1.                 Bahtjarević – Šiber, F., Sikavica, P., Pološki Vokić, N. (2008): Suvremeni menadžment. Zagreb: Školska knjiga
DOPUNSKA LITERATURA
1.          Škrtić, M. (2005):Osnove poduzetništva i menadžmenta. Karlovac: Veleučilište u Karlovcu 2.             Siropolis, N.C.(1994): Menedžment malih poduzeća, IV izdanje. Zagreb: MATE d.o.o.
NAČINI PRAĆENJA KVALITETE KOJI OSIGURAVAJU STJECANJE IZLAZNIH ZNANJA, VJEŠTINA I KOMPETENCIJA
Studenti će aktivno prisustvovati i raditi na nastavi. Evidencija rada studenata i njihova napretka prikazivati će se tjedno prema zadanim elementima praćenja. Na kraju semestra bit će napravljena evaluacija kolegija i nastavnika. S druge strane, podatke o postizanju ishoda učenja i napretku studenata korist će nastavnici za samoevaluaciju i eventualno restrukturiranje nastave, metoda rada i ocjenjivanja studenata.