Smjer Poduzetništvo usluga, predmet Upravljanje u malim i srednjim poduzećima
STUDIJ | PODUZETNIŠTVO | |
SMJER | PODUZETNIŠTVO USLUGA | |
ŠIFRA I NAZIV PREDMETA | P_B41: UPRAVLJANJE U MALIM I SREDNJIM PODUZEĆIMA | |
STATUS PREDMETA | Obvezni | |
SEMESTAR | 4. semestar | |
BODOVNA VRIJEDNOST I
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE |
ECTS koeficijent opterećenja studenata | 5 |
Broj sati (P + V + S) | 30+0+15 | |
OPIS PREDMETA | ||
CILJEVI PREDMETA | ||
Upoznati studente s osnovnim ekonomskim pojmovima. Povezivanje osnovnih ekonomskih pojmova sa poslovanjem trgovačkih društava. Na primjerima pokazati mogućnosti primjene metoda i tehnika pripreme odluka za rješavanje kratkoročnih i dugoročnih problema u poslovanju poduzeća. | ||
OČEKIVANI ISHODI UČENJA ZA PREDMET | ||
– definiranje osnovnih pojmova i funkcija upravljanja i vođenja malog i srednjeg poduzeća,
– razumjevanje gospodarskih i društvenih preuvjeta uspješnosti poslovanja i razvoja malih i srednjih poduzeća, – poznavanje načina pokretanja novih poduzetničkih poduhvata te specifičnosti upravljanja troškovima, zalihama, ljudskim potencijalima i rizicima poslovanja, – upravljanja malim i srednjim poduzećima. |
||
SADRŽAJ PREDAVANJA | ||
Malo i srednje poduzeće: definicija, ekonomski značaj, ekonomska snaga, slabosti, financijske mogućnosti, ograničenja i rizici. Mjesto i uloga malog i srednjeg poduzeća u poduzetničkoj ekonomiji. Osnivanje malog i srednjeg poduzeća. Moguće strategije ulaska u poduzetničke aktivnosti. Strategijske odrednice razvoja. Malo i srednje poduzeće u gospodarskoj strukturi Republike Hrvatske. Gospodarski i društveni preduvjeti uspješnosti poslovanja malih i srednjih poduzeća: funkcionalna i institucionalna uvjetovanost, institucije poduzetničke infrastrukture (projektne, konzalting i inženjering institucije; financijske agencije; tehnološki poslovi, programi za poticanje novih poslova, slobodne i poduzetničke zone), pokretanje novih poslova: mogućnosti i ograničenja, financiranje malih i srednjih poduzeća, planiranje, upravljanje nabavom i zalihama, upravljanje rizicima i osiguranje. Poduzetnički menadžment: inovativnost, tradicija, oskudnost materijalnih, financijskih i ljudskih resursa, poslovni plan, tržišna segmentacija, pretvaranje poduzetnika u menadžera, proces odlučivanja, definicija vizije, misije i strategije malog i srednjeg poduzeća. Upravljanje potpunom kvalitetom. Organizacija koja uči. Međuljudski odnosi: motivacija zaposlenika, upravljanje ljudskim potencijalima, poduzetnik kao vođa, politika plaća. Društvene odgovornosti poduzetnika. | ||
SADRŽAJ SEMINARA | ||
Kroz izradu i prezeniranje seminara, obrađen je cjelokupni teoretski sadržaj predmeta. | ||
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE | PREDAVANJA:
– predavanja, – diskusije – simulacije |
SEMINARI:
– Izrada i prezentiranje seminara |
PRAĆENJE RADA STUDENATA: | ||
– Pohađanje nastave
– Aktivnost na nastavi – Aktivnost na vježbama – Kontinuirana provjera znanja – Pismeni ispit, usmeni ispit |
||
OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA TIJEKOM NASTAVE I NA ZAVRŠNOM ISPITU | ||
Stečeno znanje studenta provjerava se tijekom nastave sudjelovanjem u izradi seminara. Završna ocjena znanja studenta formira se na usmenom ispitu kao zajednička ocjena: aktivnosti studenta na predavanjima, ocjene seminara, ocjene kolokvija te ocjene pismenog i usmenog dijela ispita. Ako student izostane s nastave više od 30% sati predavanja, gubi sve bodove koji se odnose na predavanja pri formiranju konačne ocjene. | ||
OBVEZATNA LITERATURA | ||
1. Bahtjarević – Šiber, F., Sikavica, P., Pološki Vokić, N. (2008): Suvremeni menadžment. Zagreb: Školska knjiga | ||
DOPUNSKA LITERATURA | ||
1. Škrtić, M. (2005):Osnove poduzetništva i menadžmenta. Karlovac: Veleučilište u Karlovcu 2. Siropolis, N.C.(1994): Menedžment malih poduzeća, IV izdanje. Zagreb: MATE d.o.o. | ||
NAČINI PRAĆENJA KVALITETE KOJI OSIGURAVAJU STJECANJE IZLAZNIH ZNANJA, VJEŠTINA I KOMPETENCIJA | ||
Studenti će aktivno prisustvovati i raditi na nastavi. Evidencija rada studenata i njihova napretka prikazivati će se tjedno prema zadanim elementima praćenja. Na kraju semestra bit će napravljena evaluacija kolegija i nastavnika. S druge strane, podatke o postizanju ishoda učenja i napretku studenata korist će nastavnici za samoevaluaciju i eventualno restrukturiranje nastave, metoda rada i ocjenjivanja studenata. |