Smjer Poduzetništvo usluga, predmet Upravljanje odnosima s potrošačima

STUDIJ PODUZETNIŠTVO
SMJER PODUZETNIŠTVO USLUGA
ŠIFRA I NAZIV PREDMETA P_PU_B61: UPRAVLJANJE ODNOSIMA S POTROŠAČIMA
STATUS PREDMETA Obavezni
SEMESTAR 6. semestar
BODOVNA VRIJEDNOST I

NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE

ECTS koeficijent opterećenja studenata 5
Broj sati (P + V + S) 30+0+15
OPIS PREDMETA
CILJEVI PREDMETA
Cilj predmeta je stjecanje općih teorijskih znanja o CRM-u te praktičnih vještina u modeliranju CRM-sustava i upotrebi CRM programskih aplikacija.
UVJETI ZA UPIS PREDMETA

Osnove marketinga (IV)

OČEKIVANI ISHODI UČENJA ZA PREDMET
–  definirati upravljanje odnosima s potrošačima – CRM

–  definirati marketinški orjentiran CRM

–  opisati proces imlementcije CRM-sustava i njegov životni ciklus

SADRŽAJ PREDAVANJA
Potrošač. Ponašanje potrošača. Odlučivanje o kupnji usluga. Evolucija marketinga: masovni marketing, segmentacija tržišta, marketing odnosa i suradnje (relationship marketing). Informacijska superiornost kao čimbenik poslovnog uspjeha.

Transformacija potrošača u klijenta. Izgradnja i upravljanje relacijom: gospodarski subjekt – klijent. Definiranje upravljanja odnosa s potrošačima. Marketinški orijentiran CRM. Stvaranje i održavanje lojalnosti. Implementacija CRM-a u konceptima B2C i B2B. e-CRM. Podsustavi prikupljanja podataka: operativni CRM (CRM front office. CRM back office. CRM mobile office) i kolaborativni CRM (interakcija s potrošačima). Podsustav analize podataka. Analitički CRM. CRM i informacijskokomunikacijska tehnologija. Računalni i mrežni resursi. Baze i skladišta podataka. Rudarenje podataka. Gotova integralna programska rješenja. Modeliranje i implementacija CRM sustava. Ljudski potencijal i organizacija. Analiza poslovnih događaja. Analiza elemenata marketing-mixa. Izrada CRM- strategije temeljem marketinške strategije. Sustavna analiza procesa. Deskriptivno modeliranje baze podataka. Implementacija CRM-sustava. Životni ciklus CRM-sustava. Valorizacija efikasnosti CRM-sustava. Reinženjering CRM-sustava. Praktični primjeri CRM-a.

SADRŽAJ SEMINARA
Tijekom obrade seminarskih radova obrađuje se cjelokupni teorijski sadržaj predmeta.
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE PREDAVANJA:

–  predavanja,

–  diskusije

SEMINARI:

– Priprema izrade, prezentacija i obrana seminarskog rada.

PRAĆENJE RADA STUDENATA:
–  Pohađanje nastave

–  Aktivnost na nastavi

–  Seminarski rad

–  Kontinuirana provjera znanja

–  Pismeni ispit i usmeni ispit

OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA TIJEKOM NASTAVE I NA ZAVRŠNOM ISPITU
Stečeno znanje studenta provjerava se tijekom nastave izradom seminara i polaganjem kolokvija. Završna ocjena znanja formira se na usmenom ispitu kao zajednička ocjena: aktivnosti studenta na predavanjima, ocjene na kolokvijima, ocjene seminarskog rada te ocjene pismenog i usmenog dijela ispita. Ako student izostane s nastave više od 30% sati predavanja, gubi sve bodove koji se odnose na predavanja pri formiranju konačne ocjene te gubi pravo potpisa o uredno izvršenim obvezama.
OBVEZATNA LITERATURA
    1.                Dukić, B., Meler, M. (2006): Upravljanje odnosima – od potrošača do klijenta (CRM), Ekonomski fakultet, Osijek
DOPUNSKA LITERATURA
1.        Buttle F. (2003): Custom Relationship Management, Butterworth-Heinemann

2.        Dyche, J., Diche, J.(2001): The CRM handbook, A Business guide to Customer relationship management, AddisonWesley

3.        Goldenberg, B.J.(2002): CRM Automation, Prentice Hall

4.        Greenberg, P.(2002): CRM at the speed of light, Capturing and keeping customers in Internet real time, Osborne McGraw-Hill

5.        Swift, R. S.(2000): Accelerating customer relationships, Using CRM and relationship technologies, Prentice Hall

6.        The CRM Handbook: A Business Guide to Customer Relationship Management, Addison-Wesley Professional; 1st edition (August 9, 2001)

NAČINI PRAĆENJA KVALITETE KOJI OSIGURAVAJU STJECANJE IZLAZNIH ZNANJA, VJEŠTINA I KOMPETENCIJA
Studenti će aktivno prisustvovati i raditi na nastavi. Evidencija rada studenata i njihova napretka prikazivati će se tjedno prema zadanim elementima praćenja. Na kraju semestra bit će napravljena evaluacija kolegija i nastavnika. S druge strane, podatke o postizanju ishoda učenja i napretku studenata korist će nastavnici za samoevaluaciju i eventualno restrukturiranje nastave, metoda rada i ocjenjivanja studenata.