Smjer Poduzetništvo usluga, predmet Upravljanje kvalitetom

STUDIJ PODUZETNIŠTVO
SMJER PODUZETNIŠTVO USLUGA
ŠIFRA I NAZIV PREDMETA P_B64: UPRAVLJANJE KVALITETOM
STATUS PREDMETA Izborni
SEMESTAR 6. semestar
BODOVNA VRIJEDNOST I

NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE

ECTS koeficijent opterećenja studenata 4
Broj sati (P + V + S) 30+0+15
OPIS PREDMETA
CILJEVI PREDMETA
Upoznati studenta sa osnovnim načelima upravljanja kvalitetom. Ukazati na mogućnosti upotrebe alata za upravljanje kvalitetom u organizacijama.
OČEKIVANI ISHODI UČENJA ZA PREDMET
–  pravilno definirati pojmove kvalitete kroz misaonu, sadržajnu i koncepcijsku podlogu.

–  pravilno definirati alate za upravljanje kvalitetom.

–  procijeniti i analizirati kvalitetu i troškove kvalitete u organizacijama

–  pravilno definirati načine i mogućnosti kontrole kvalitete u organizacijama

SADRŽAJ PREDAVANJA
Pojam i teorije upravljanja kvalitetom. Temeljne postavke upravljanja kvalitetom. Kvaliteta i poslovni rezultat – troškovi kvalitete. Sustavi upravljanja kvalitetom. Razvoj ISO normi. Potpuno upravljanje kvalitetom – TQM. Šest sigma koncept. LEAN menadžment. Alati i metode upravljanja kvalitetom. Integrirani i ostali sustavi upravljanja. Akreditacija, certifikacija i nadzor.
SADRŽAJ SEMINARA
Teme seminarskih radova pokrivaju cjelokupni teoretski sadržaj kolegija. Seminarska nastava obuhvaća pripremu za kolokvije te njihovu analizu.
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE  

PREDAVANJA:

–  predavanja,

–  diskusije,

–  pojedinačne i grupne vježbe,

–  simulacije

SEMINARI:

–                      Priprema izrade, prezentacija i obrana

seminarskog rada.

–                      Rješavanje samostalnih zadataka.

PRAĆENJE RADA STUDENATA:
–  Pohađanje nastave

–  Aktivnost na nastavi

–  Seminarski rad

–  Kontinuirana provjera znanja

–  Pismeni ispit i usmeni ispit

OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA TIJEKOM NASTAVE I NA ZAVRŠNOM ISPITU
Stečeno znanje studenta provjerava se tijekom nastave izradom seminara i polaganjem kolokvija. Završna ocjena znanja formira se na usmenom ispitu kao zajednička ocjena: aktivnosti studenta na predavanjima, ocjene na kolokvijima, ocjene seminarskog rada te ocjene pismenog i usmenog dijela ispita. Ako student izostane s nastave više od 30% sati predavanja, gubi sve bodove koji se odnose na predavanja pri formiranju konačne ocjene te gubi pravo potpisa o uredno izvršenim obvezama.
OBVEZATNA LITERATURA
    1.            Lazibat, T. (2009): Upravljanje kvalitetom. Zagreb: Znanstvena knjiga d.o.o.
DOPUNSKA LITERATURA
 
NAČINI PRAĆENJA KVALITETE KOJI OSIGURAVAJU STJECANJE IZLAZNIH ZNANJA, VJEŠTINA I KOMPETENCIJA
Studenti će aktivno prisustvovati i raditi na nastavi. Evidencija rada studenata i njihova napretka prikazivati će se tjedno prema zadanim elementima praćenja. Na kraju semestra bit će napravljena evaluacija kolegija i nastavnika. S druge strane, podatke o postizanju ishoda učenja i napretku studenata korist će nastavnici za samoevaluaciju i eventualno restrukturiranje nastave, metoda rada i ocjenjivanja studenata.