Smjer Poduzetništvo usluga, predmet Poslovna statistika

STUDIJ PODUZETNIŠTVO
SMJER PODUZETNIŠTVO USLUGA
ŠIFRA I NAZIV PREDMETA P_B24: POSLOVNA STATISTIKA
STATUS PREDMETA Obvezni
SEMESTAR 2. semestar
BODOVNA VRIJEDNOST I

NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE

ECTS koeficijent opterećenja studenata 5
Broj sati (P + V + S) 30+45+0
OPIS PREDMETA
CILJEVI PREDMETA
Savladavanje temeljnih metoda i postupaka statističke analize potrebnih za samostalnu operativnu statističku analizu slučajeva iz realne poslovne prakse.
OČEKIVANI ISHODI UČENJA ZA PREDMET
–  naučiti odabrati uzorak potreban za dobivanje relevantnih podataka.

–  znati odabrati metodu koja će se koristiti pri obradi podataka.

–  obaviti jednostavnija statistička istraživanja.

–  razumjeti statističke metode.

–  opisivati dobivene podatke i analizirati ih.

SADRŽAJ PREDAVANJA
Pojam i zadaća statistike. Statistička obilježja: pojam, vrste i karakteristike. Promatranje i prikupljanje podataka. Sređivanje podataka. Grafičko i tablično prikazivanje podataka. Srednje vrijednosti: aritmetička sredina, geometrijska sredina, harmonijska sredina, mod, medijan, kvartili. Mjere raspršenosti (disperzije): raspon varijacije, varijanca, standardna devijacija. Mjere asimetrije i zaobljenosti. Vjerojatnost, teorijske distribucije. Korelacija: linearna korelacija, korelacija ranga. Regresija: jednostruka linearna regresija, ocjena koeficijenata, odstupanja. Analiza vremenskih nizova. Grafičko prikazivanje. Pojedinačni i skupni indeksi. Srednje vrijednosti. Linearni trend.
SADRŽAJ VJEŽBI
Vježbe prate programski sadržaj predavanja.
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE PREDAVANJA:

–  predavanja,

–  diskusije,

–  simulacije

VJEŽBE:

–  Radionice prema određenim zadacima

–  Rješavanje samostalnih zadataka

PRAĆENJE RADA STUDENATA:
–  Pohađanje nastave

–  Kontinuirana provjera znanja

–  Pismeni ispit, usmeni ispit

–  Istraživanje

OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA TIJEKOM NASTAVE I NA ZAVRŠNOM ISPITU
Stečeno znanje studenta provjerava se tijekom nastave sudjelovanjem u izradi vježbi. Završna ocjena znanja studenta formira se na usmenom ispitu kao zajednička ocjena: aktivnosti studenta na predavanjima, ocjene vježbi, ocjene kolokvija te ocjene pismenog i usmenog dijela ispita. Ako student izostane s nastave više od 30% sati predavanja, gubi sve bodove koji se odnose na predavanja pri formiranju konačne ocjene.
OBVEZATNA LITERATURA
    1.               M. Čižmešija, N.K. Živadinović (2012): Uvod u gospodarsku statistiku, priručnik, Element, Zagreb
DOPUNSKA LITERATURA
1.        Galić, R. (2004): Vjerojatnost. Osijek: Elektrotehnički fakultet Osijek

2.        Galić, R. (2004): Statistika. Osijek: Elektrotehnički fakultet Osijek

3.        Šošić, I. (2006): Primjenjena statistika. Zagreb: Školska knjiga (CD – programska podrška)

4.        Šošić, I., Serdar, V. (2002): Uvod u statistiku. Zagreb: Školska knjiga

5.        Rozga, A. (1997): Statistika za ekonomiste. Split: Ekonomski fakultet Split

NAČINI PRAĆENJA KVALITETE KOJI OSIGURAVAJU STJECANJE IZLAZNIH ZNANJA, VJEŠTINA I KOMPETENCIJA
Studenti će aktivno prisustvovati i raditi na nastavi. Evidencija rada studenata i njihova napretka prikazivati će se tjedno prema zadanim elementima praćenja. Na kraju semestra bit će napravljena evaluacija kolegija i nastavnika. S druge strane, podatke o postizanju ishoda učenja i napretku studenata korist će nastavnici za samoevaluaciju i eventualno restrukturiranje nastave, metoda rada i ocjenjivanja studenata.