Smjer Poduzetništvo usluga, predmet Poslovna etika
STUDIJ | PODUZETNIŠTVO | |
SMJER | PODUZETNIŠTVO USLUGA | |
ŠIFRA I NAZIV PREDMETA | P_B56: POSLOVNA ETIKA | |
STATUS PREDMETA | Izborni | |
SEMESTAR | 5. semestar | |
BODOVNA VRIJEDNOST I
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE |
ECTS koeficijent opterećenja studenata | 3 |
Broj sati (P + V + S) | 30+0+0 | |
OPIS PREDMETA | ||
CILJEVI PREDMETA | ||
Cilj kolegija je upoznati studente s teorijom i praksom suvremene poslovne etike s naglaskom na shvaćanje i prihvaćanje etičkih načela poslovanja, ali i realnih problema koji se u takvom nastojanju postavljaju. | ||
OČEKIVANI ISHODI UČENJA ZA PREDMET | ||
– pravilno definirati pojam poslovne etike
– definirati pojam društvene odgovornosti organizacije – analizirati problematiku suvremene poslovne etike u zemlji i svijetu |
||
SADRŽAJ PREDAVANJA | ||
Pojam i definicija poslovne etike. Pokušaj integracije različitih pristupa u poslovnoj etici i recentna kretanja u poslovnoj etici.Etika u poslovnim organizacijama.Definiranje i objašnjenje poslovno etičkih vrlina.Razrada poslovne etike vrlina s obzirom na pojedinca – individuu individualna etika.Etika vrlina na razini dio-dio i dio- cjelina. Principien Lehre poslovno etički pristup njemačkog govornog područja.Poslovno etički pozitivizam. Poslovna etika Adama Smitha nevidljiva ruka kao čimbenik etičkog usklađivanja gospodarstva (klasični pristup). Suvremeni trendovi u poslovnoj etici načela. Pokušaj usklađivanja suvremenih trendova. Pisana objektivna pravila etičkog ponašanja u poslovanju. Ljudska prava, zaštita ljudskih prava, profesionalni kodeksi. Poslovno etički kodeksi s obzirom na subjektivno zainteresirane sudionike organizacije (stakeholders) i poslovno etički kodeksi s obzirom na objektivno zainteresirane sudionike organizacije (shareholders). Etika nepisanih i neformalnih pravila.Pravila pristojnog ponašanja na radnom mjestu, pristojno ponašanje i etika u poslovnom komuniciranju, etika i protokol poslovnih sastanaka. | ||
SADRŽAJ SEMINARA/VJEŽBI | ||
– | ||
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE | PREDAVANJA:
– predavanja, – diskusije, – simulacije, |
|
PRAĆENJE RADA STUDENATA: | ||
– Pohađanje nastave
– Aktivnost na nastavi – Pisanje eseja – Kontinuirana provjera znanja – Pismeni ispit, usmeni ispit |
||
OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA TIJEKOM NASTAVE I NA ZAVRŠNOM ISPITU | ||
Stečeno znanje studenta provjerava se tijekom nastave sudjelovanjem u izradi seminara. Završna ocjena znanja studenta formira se na usmenom ispitu kao zajednička ocjena: aktivnosti studenta na predavanjima, ocjene seminara, ocjene kolokvija te ocjene pismenog i usmenog dijela ispita. Ako student izostane s nastave više od 30% sati predavanja, gubi sve bodove koji se odnose na predavanja pri formiranju konačne ocjene. | ||
OBVEZATNA LITERATURA | ||
1. Bebek, B., Kolumbić, A.(2005): Poslovna etika. Zagreb: Sinergija | ||
DOPUNSKA LITERATURA | ||
1. Pearsons, J. C. (1990): Spitzberg, B. H., Interpersonal Communication-Concept, Components, and Contexts, WM. C.
Brown Publishers, USA. 2. Jandt, F.( 2002): Intercultural Communication. London: Sage Publications |
||
NAČINI PRAĆENJA KVALITETE KOJI OSIGURAVAJU STJECANJE IZLAZNIH ZNANJA, VJEŠTINA I KOMPETENCIJA | ||
Studenti će aktivno prisustvovati i raditi na nastavi. Evidencija rada studenata i njihova napretka prikazivati će se tjedno prema zadanim elementima praćenja. Na kraju semestra bit će napravljena evaluacija kolegija i nastavnika. S druge strane, podatke o postizanju ishoda učenja i napretku studenata korist će nastavnici za samoevaluaciju i eventualno restrukturiranje nastave, metoda rada i ocjenjivanja studenata. |