Smjer Poduzetništvo usluga, predmet Porezni sustav

STUDIJ PODUZETNIŠTVO
SMJER PODUZETNIŠTVO USLUGA
ŠIFRA I NAZIV PREDMETA P_B53: POREZNI SUSTAV
STATUS PREDMETA Obvezni
SEMESTAR 5. semestar
BODOVNA VRIJEDNOST I

NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE

ECTS koeficijent opterećenja studenata 4

 

30+0+15

Broj sati (P + V + S)
OPIS PREDMETA
CILJEVI PREDMETA
Cilj predmeta je stjecanje znanja o ulozi pojedinih poreza u ekonomsko-političkom i socijalnom sustavu Republike Hrvatske te upoznavanje s načinima praćenja troškova poreza i ostalih izdataka na osnovu zakona za financiranje javnog sektora, kao i stjecanje sposobnosti obavljanja praktičnih poreznih poslova u poduzeću i obrtu te razumijevanja sustava oporezivanja poduzeća u Hrvatskoj.
OČEKIVANI ISHODI UČENJA ZA PREDMET
–  definirati ekonomsko-fisklanu politiku i politiku oporezivanja

–  definirati javnog sektora

–  analizirati porezni sustav RH

–  analizirati carinski sustav RH

–  opisati ulogu poreza u upravljanju financijskom imovinom poduzeća

SADRŽAJ PREDAVANJA
Sadržaj i funkcija ekonomsko-fisklane politike i politika oporezivanja. Definiranje javnog sektora. Javni prihodi: pojam, vrste, razvoj, podjela javnih prihoda, porezi – podjela, ciljevi oporezivanja, izbjegavanje plaćanja poreza, prevaljivanje poreza, carine, pristojbe i doprinosi. Javni rashodi: pojam, karakteristike, načela, struktura, podjela i efikasnost javnih rashoda, sustav financiranja javnih rashoda u Hrvatskoj. Razvoj poreznog sustava RH. Porezni oblici u Hrvatskoj. Analiza poreza na dohodak, poreza na dobit, poreza na dodanu vrijednost, trošarina i lokalnih poreza. Carinski sustav RH. Uloga poreza u upravljanju financijskom imovinom poduzeća. Porezna bilanca poduzeća – struktura i funkcije. Oporezivanje obrtnika. Upravljanje porezima u funkciji razvoja. Oporezivanje multinacionalnih kompanija.
SADRŽAJ SEMINARA
Kroz teme seminarskih radova, obrađen je cjelokupni teoretski sadržaj predmeta.
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE PREDAVANJA:

–  predavanja,

–  diskusije

–  demonstracije

SEMINARI:

 

– Priprema izrade, prezentacija i obrana seminarskog rada.

PRAĆENJE RADA STUDENATA:
–  Pohađanje nastave

–  Aktivnost na nastavi

–  Kontinuirana provjera znanja

–  Praktični rad

–  Pismeni ispit, usmeni ispit

OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA TIJEKOM NASTAVE I NA ZAVRŠNOM ISPITU
Stečeno znanje studenta provjerava se tijekom nastave sudjelovanjem u izradi seminara. Završna ocjena znanja studenta formira se na usmenom ispitu kao zajednička ocjena: aktivnosti studenta na predavanjima, ocjene seminara, ocjene kolokvija te ocjene pismenog i usmenog dijela ispita. Ako student izostane s nastave više od 30% sati predavanja, gubi sve bodove koji se odnose na predavanja pri formiranju konačne ocjene.
OBVEZATNA LITERATURA
1.     Bedeković, M., (2017): Porezni sustav – autorizirana predavanja s primjerima iz prakse,Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u  Virovitici, Virovitica
DOPUNSKA LITERATURA
1.        Zbirka propisa o porezima raznih izdavača (RRIF, TEB, HZRFD i drugi)

2.        Aktualni članci u časopisima Porezni vjesnik, Financijska praksa, Financije i porezi, Pravo i porezi i drugi.

NAČINI PRAĆENJA KVALITETE KOJI OSIGURAVAJU STJECANJE IZLAZNIH ZNANJA, VJEŠTINA I KOMPETENCIJA
Studenti će aktivno prisustvovati i raditi na nastavi. Evidencija rada studenata i njihova napretka prikazivati će se tjedno prema zadanim elementima praćenja. Na kraju semestra bit će napravljena evaluacija kolegija i nastavnika. S druge strane, podatke o postizanju ishoda učenja i napretku studenata korist će nastavnici za samoevaluaciju i eventualno restrukturiranje nastave, metoda rada i ocjenjivanja studenata.