Smjer Poduzetništvo usluga, predmet Porezni sustav
STUDIJ | PODUZETNIŠTVO | |
SMJER | PODUZETNIŠTVO USLUGA | |
ŠIFRA I NAZIV PREDMETA | P_B53: POREZNI SUSTAV | |
STATUS PREDMETA | Obvezni | |
SEMESTAR | 5. semestar | |
BODOVNA VRIJEDNOST I
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE |
ECTS koeficijent opterećenja studenata | 4
30+0+15 |
Broj sati (P + V + S) | ||
OPIS PREDMETA | ||
CILJEVI PREDMETA | ||
Cilj predmeta je stjecanje znanja o ulozi pojedinih poreza u ekonomsko-političkom i socijalnom sustavu Republike Hrvatske te upoznavanje s načinima praćenja troškova poreza i ostalih izdataka na osnovu zakona za financiranje javnog sektora, kao i stjecanje sposobnosti obavljanja praktičnih poreznih poslova u poduzeću i obrtu te razumijevanja sustava oporezivanja poduzeća u Hrvatskoj. | ||
OČEKIVANI ISHODI UČENJA ZA PREDMET | ||
– definirati ekonomsko-fisklanu politiku i politiku oporezivanja
– definirati javnog sektora – analizirati porezni sustav RH – analizirati carinski sustav RH – opisati ulogu poreza u upravljanju financijskom imovinom poduzeća |
||
SADRŽAJ PREDAVANJA | ||
Sadržaj i funkcija ekonomsko-fisklane politike i politika oporezivanja. Definiranje javnog sektora. Javni prihodi: pojam, vrste, razvoj, podjela javnih prihoda, porezi – podjela, ciljevi oporezivanja, izbjegavanje plaćanja poreza, prevaljivanje poreza, carine, pristojbe i doprinosi. Javni rashodi: pojam, karakteristike, načela, struktura, podjela i efikasnost javnih rashoda, sustav financiranja javnih rashoda u Hrvatskoj. Razvoj poreznog sustava RH. Porezni oblici u Hrvatskoj. Analiza poreza na dohodak, poreza na dobit, poreza na dodanu vrijednost, trošarina i lokalnih poreza. Carinski sustav RH. Uloga poreza u upravljanju financijskom imovinom poduzeća. Porezna bilanca poduzeća – struktura i funkcije. Oporezivanje obrtnika. Upravljanje porezima u funkciji razvoja. Oporezivanje multinacionalnih kompanija. | ||
SADRŽAJ SEMINARA | ||
Kroz teme seminarskih radova, obrađen je cjelokupni teoretski sadržaj predmeta. | ||
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE | PREDAVANJA:
– predavanja, – diskusije – demonstracije |
SEMINARI:
– Priprema izrade, prezentacija i obrana seminarskog rada. |
PRAĆENJE RADA STUDENATA: |
– Pohađanje nastave
– Aktivnost na nastavi – Kontinuirana provjera znanja – Praktični rad – Pismeni ispit, usmeni ispit |
OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA TIJEKOM NASTAVE I NA ZAVRŠNOM ISPITU |
Stečeno znanje studenta provjerava se tijekom nastave sudjelovanjem u izradi seminara. Završna ocjena znanja studenta formira se na usmenom ispitu kao zajednička ocjena: aktivnosti studenta na predavanjima, ocjene seminara, ocjene kolokvija te ocjene pismenog i usmenog dijela ispita. Ako student izostane s nastave više od 30% sati predavanja, gubi sve bodove koji se odnose na predavanja pri formiranju konačne ocjene. |
OBVEZATNA LITERATURA |
1. Bedeković, M., (2017): Porezni sustav – autorizirana predavanja s primjerima iz prakse,Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici, Virovitica |
DOPUNSKA LITERATURA |
1. Zbirka propisa o porezima raznih izdavača (RRIF, TEB, HZRFD i drugi)
2. Aktualni članci u časopisima Porezni vjesnik, Financijska praksa, Financije i porezi, Pravo i porezi i drugi. |
NAČINI PRAĆENJA KVALITETE KOJI OSIGURAVAJU STJECANJE IZLAZNIH ZNANJA, VJEŠTINA I KOMPETENCIJA |
Studenti će aktivno prisustvovati i raditi na nastavi. Evidencija rada studenata i njihova napretka prikazivati će se tjedno prema zadanim elementima praćenja. Na kraju semestra bit će napravljena evaluacija kolegija i nastavnika. S druge strane, podatke o postizanju ishoda učenja i napretku studenata korist će nastavnici za samoevaluaciju i eventualno restrukturiranje nastave, metoda rada i ocjenjivanja studenata. |