Smjer Poduzetništvo usluga, predmet Ponašanje potrošača

STUDIJ PODUZETNIŠTVO
SMJER PODUZETNIŠTVO USLUGA
ŠIFRA I NAZIV PREDMETA P_PU_B57: PONAŠANJE POTROŠAČA
STATUS PREDMETA Izborni
SEMESTAR 5. semestar
BODOVNA VRIJEDNOST I

NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE

ECTS koeficijent opterećenja studenata 3
Broj sati (P + V + S) 30+0+15
OPIS PREDMETA
CILJEVI PREDMETA
Cilj predmeta je stjecanje osnovnih spoznaja o ponašanju potrošača kao i temeljnih psiholoških i socijalnih pojmova koji determiniraju ponašanje potrošača.
UVJETI ZA UPIS PREDMETA

Osnove marketinga (IV)

OČEKIVANI ISHODI UČENJA ZA PREDMET
–  definirati ponašanje potrošača kao znanstvenu disciplinu

–  analizirati utjecaj potrošača na širenje inovacija

–  definirati temelje za segmentaciju tržišta

–  analizirati motivaciju i percepciju potrošača

SADRŽAJ PREDAVANJA
Ponašanje potrošača kao znanstvena disciplina. Istraživanje potrošača. Temelji za segmentaciju tržišta. Motivacija potrošača.

Percepcija potrošača. Učenje potrošača. Stvaranje i mijenjanje stavova potrošača. Komunikacija i ponašanje potrošača.

Referentne grupe i utjecaji obitelji. Društvena klasa i ponašanje potrošača. Utjecaj kulture na ponašanje potrošača. Subkultura i ponašanje potrošača. Međukulturalno ponašanje potrošača. Utjecaj potrošača i širenje inovacija. Donošenje odluka potrošača.

SADRŽAJ SEMINARA
Kroz teme seminarskih radova, obrađen je cjelokupni teoretski sadržaj predmeta.
 
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE PREDAVANJA:

–  predavanja,

–  diskusije,

–  simulacije

SEMINARI:

 

– Priprema izrade, prezentacija i obrana seminarskog rada.

PRAĆENJE RADA STUDENATA:
–  Pohađanje nastave

–  Aktivnost na nastavi

–  Kontinuirana provjera znanja

–  Praktični rad

–  Pismeni ispit, usmeni ispit

OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA TIJEKOM NASTAVE I NA ZAVRŠNOM ISPITU
Stečeno znanje studenta provjerava se tijekom nastave sudjelovanjem u izradi seminara. Završna ocjena znanja studenta formira se na usmenom ispitu kao zajednička ocjena: aktivnosti studenta na predavanjima, ocjene seminara, ocjene kolokvija te ocjene pismenog i usmenog dijela ispita. Ako student izostane s nastave više od 30% sati predavanja, gubi sve bodove koji se odnose na predavanja pri formiranju konačne ocjene.
OBVEZATNA LITERATURA
1.        Kesić, T. (2006):Ponašanje potrošača, drugo izmjenjeno i dopunjeno izdanje, Opinio d.o.o., Zagreb

2.        Schiffman, L., Lazar Kanuk, L. (2004): Ponašanje potrošača, Mate, Zagreb

DOPUNSKA LITERATURA
1.        Pennington, D.(2004): Osnove socijalne psihologije, Naklada Slap, Jastrebarsko

2.        Grbac, B., Meler, M. (2007): Znanje o potrošačima, Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva, Zagreb

NAČINI PRAĆENJA KVALITETE KOJI OSIGURAVAJU STJECANJE IZLAZNIH ZNANJA, VJEŠTINA I KOMPETENCIJA
Studenti će aktivno prisustvovati i raditi na nastavi. Evidencija rada studenata i njihova napretka prikazivati će se tjedno prema zadanim elementima praćenja. Na kraju semestra bit će napravljena evaluacija kolegija i nastavnika. S druge strane, podatke o postizanju ishoda učenja i napretku studenata korist će nastavnici za samoevaluaciju i eventualno restrukturiranje nastave, metoda rada i ocjenjivanja studenata.