Smjer Poduzetništvo usluga, predmet Poduzetništvo neprofitnih organizacija

STUDIJ PODUZETNIŠTVO
SMJER PODUZETNIŠTVO USLUGA
ŠIFRA I NAZIV PREDMETA P_PU_B410: PODUZETNIŠTVO NEPROFITNIH ORGANIZACIJA
STATUS PREDMETA Izborni
SEMESTAR 4. semestar
BODOVNA VRIJEDNOST I

NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE

ECTS koeficijent opterećenja studenata 4
Broj sati (P + V + S) 30+0+15
OPIS PREDMETA
CILJEVI PREDMETA
Upoznati studente s pojmom neprofitnih organizacija i njihovim poslovanjem.
OČEKIVANI ISHODI UČENJA ZA PREDMET
–  definirati neprofitne organizacije i njihove specifičnosti

–  analizirati upravljanje, planiranje i organiziranje neprofitnih organizacija

–  opisati financijski menadžment i menadžment ljudskih potencijala u neprofitnim organizacijama

–  analizirati uspjeh, dileme i izazove neprofitnih organizacija

SADRŽAJ PREDAVANJA
Uvod – kontekst djelovanja neprofitnih organizacija: neprofitne organizacije i društvo. Definicija i specifičnosti neprofitnih organizacija. Poduzetništvo u profitnim i neprofitnim organizacijama. Upravljanje projektima u neprofitnim organizacijama.

Planiranje u neprofitnim organizacijama .Organiziranje neprofitnih organizacija. Vođenje neprofitnih organizacija.

Menadžment ljudskih potencijala u neprofitnim organizacijama. Financijski menadžment neprofitnih organizacija. Mjerenje uspjeha neprofitnih organizacija. Socijalno poduzetništvo. Etičke dileme neprofitnih organizacija. Internacionalizacija neprofitnog sektora. Izazovi razvoja neprofitnih organizacija u budućnosti. Korisnici neprofitnih organizacija. Dobrotvorne akcije.

SADRŽAJ SEMINARA
Kroz teme seminarskih radova obrađen je cjelokupni teoretski sadržaj predmeta.
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE PREDAVANJA:

–  predavanja,

–  diskusije,

–  simulacije

SEMINARI:

– Priprema izrade, prezentacija i obrana seminarskog rada.

PRAĆENJE RADA STUDENATA:
–  Pohađanje nastave

–  Aktivnost na nastavi

–  Seminarski rad

–  Kontinuirana provjera znanja

–  Pismeni ispit i usmeni ispit

OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA TIJEKOM NASTAVE I NA ZAVRŠNOM ISPITU
Stečeno znanje studenta provjerava se tijekom nastave izradom seminara i polaganjem kolokvija. Završna ocjena znanja formira se na usmenom ispitu kao zajednička ocjena: aktivnosti studenta na predavanjima, ocjene na kolokvijima, ocjene seminarskog rada te ocjene pismenog i usmenog dijela ispita. Ako student izostane s nastave više od 30% sati predavanja, gubi sve bodove koji se odnose na predavanja pri formiranju konačne ocjene te gubi pravo potpisa o uredno izvršenim obvezama.
OBVEZATNA LITERATURA
  1. Vakanjac, D. (2017); Poduzetništvo neprofitnih organizacija, Visoka škola Virovitica (nastavni materijali – predavanja)
  2. Alfirević, N., Pavičić, J., Najev Čačija, Lj., Mihanović, Z., Matković, J. (2013): Osnove marketinga i menadžmenta neprofitnih organizacija. Zagreb: Školska knjiga
DOPUNSKA LITERATURA
  1. Pavičić, J. (2003): Strategija marketinga neprofitnih organizacija. Zagreb: Masmedia
  2. Meler, M. (2003): Neprofitni marketing. Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Osijeku
  3. Škrtić, M. (2006): Poduzetništvo. Zagreb: Sinergija
NAČINI PRAĆENJA KVALITETE KOJI OSIGURAVAJU STJECANJE IZLAZNIH ZNANJA, VJEŠTINA I KOMPETENCIJA
Studenti će aktivno prisustvovati i raditi na nastavi. Evidencija rada studenata i njihova napretka prikazivati će se tjedno prema zadanim elementima praćenja. Na kraju semestra bit će napravljena evaluacija kolegija i nastavnika. S druge strane, podatke o postizanju ishoda učenja i napretku studenata korist će nastavnici za samoevaluaciju i eventualno restrukturiranje nastave, metoda rada i ocjenjivanja studenata.