Smjer Poduzetništvo usluga, predmet Osnove računovodstva

STUDIJ PODUZETNIŠTVO
SMJER PODUZETNIŠTVO USLUGA
ŠIFRA I NAZIV PREDMETA P_B33: OSNOVE RAČUNOVODSTVA
STATUS PREDMETA Obvezni
SEMESTAR 3. semestar
BODOVNA VRIJEDNOST I

NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE

ECTS koeficijent opterećenja studenata 6
Broj sati (P + V + S) 30+45+0
OPIS PREDMETA
CILJEVI PREDMETA
Upoznati studente s osnovama računovodstva te omogućiti upravljanje računovodstvenim poslovima kroz razumijevanje logike računovodstvenog evidentiranja poslovanja i čitanja financijskih izvještaja.
OČEKIVANI ISHODI UČENJA ZA PREDMET
–  definirati i objasniti osnovne računovodstvene pojmove

–  shvatiti važnost primjene znanja računovodstva u poslovnom i privatnom životu

–  pravilno evidentirati poslovne promjene

–  nabrojiti financijske izvještaje i znati ih razlikovati

–  opisati i definirati postupak kontrole i revizije

–  razumjeti postupak budžetiranja

–  provođenje računovodstvene etike

SADRŽAJ PREDAVANJA
Uvod i bilanca. Imovine,obveze i kapital, Bilančne promjene i konta. Knjigovodstveni proces, poslovne knjige i konta. Podjela računovodstva. Računovodstvo i ostale funkcije podutzeća. Obračun plaća. Kontrola i revizija.Računovodstvo troškova. Postrojenja, oprema i amortizacija. Inventura i računovodstvo poslovnog rezultata. Upravljačko računovodstvo i računovodstvo u uvjetima inflacije. Budžetiranje. Računovodstvena etika. Financije.
SADRŽAJ VJEŽBI
Vježbe prate programski sadržaj predavanja.
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE  

PREDAVANJA:

–  predavanja,

–  diskusije,

–  simulacije

VJEŽBE:

–  Radionice prema određenim zadacima

–  Rješavanje samostalnih zadataka

PRAĆENJE RADA STUDENATA:
–  Pohađanje nastave

–  Aktivnost na nastavi

–  Kontinuirana provjera znanja

–  Pismeni ispit, usmeni ispit

OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA TIJEKOM NASTAVE I NA ZAVRŠNOM ISPITU
Stečeno znanje studenta provjerava se tijekom nastave sudjelovanjem u izradi seminara. Završna ocjena znanja studenta formira se na usmenom ispitu kao zajednička ocjena: aktivnosti studenta na predavanjima, ocjene seminara, ocjene kolokvija te ocjene pismenog i usmenog dijela ispita. Ako student izostane s nastave više od 30% sati predavanja, gubi sve bodove koji se odnose na predavanja pri formiranju konačne ocjene.
OBVEZATNA LITERATURA
1.        Dražić-Lutilsky I., Gulin D., (2010): Računovodstvo. Zagreb: Hrvatska zajednica računovođa i financijskih djelatnika

2.        Broz Tominac S., Čevizović I., (2010): Računovodstvo-priručnik za vježbe. Zagreb: Hrvatska zajednica računovođa i financijskih djelatnika

DOPUNSKA LITERATURA
    1.            Anthony,R.N., Reece, J.S. (2004): Računovodstvo. Zagreb: RRIF
NAČINI PRAĆENJA KVALITETE KOJI OSIGURAVAJU STJECANJE IZLAZNIH ZNANJA, VJEŠTINA I KOMPETENCIJA
Studenti će aktivno prisustvovati i raditi na nastavi. Evidencija rada studenata i njihova napretka prikazivati će se tjedno prema zadanim elementima praćenja. Na kraju semestra bit će napravljena evaluacija kolegija i nastavnika. S druge strane, podatke o postizanju ishoda učenja i napretku studenata korist će nastavnici za samoevaluaciju i eventualno restrukturiranje nastave, metoda rada i ocjenjivanja studenata.