Smjer Poduzetništvo usluga, predmet Osnove menadžmenta
STUDIJ | PODUZETNIŠTVO | |
SMJER | PODUZETNIŠTVO USLUGA | |
ŠIFRA I NAZIV PREDMETA | P_B32: OSNOVE MENADŽMENTA | |
STATUS PREDMETA | Obvezni | |
SEMESTAR | 3. semestar | |
BODOVNA VRIJEDNOST I
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE |
ECTS koeficijent opterećenja studenata | 6 |
Broj sati (P + V + S) | 45+0+15 | |
OPIS PREDMETA | ||
CILJEVI PREDMETA | ||
Pripremiti studente da postanu menadžeri stjecanjem temeljnih znanja o tome što je menadžment, koji su njegovi poslovi i zadaci, kako ih treba obavljati i kako na to utječe okolina u kojoj menadžment djeluje. | ||
OČEKIVANI ISHODI UČENJA ZA PREDMET | ||
– pravilno definirati osnovne pojmove kojima se određuje menadžment, njegovo poimanje i uloga.
– usporediti i razlikovati pristupe i teorije menadžmenta, razine menadžmenta kao i okolinu menadžmenta. – opisati temeljne funkcije menadžmenta neodvojive od menadžera na svim razinama menadžmenta i u svim organizacijama. – analizirati izazove modernog menadžmenta povezane sa tememama raznolikosti, etike, društvene odgovornosti, svjetskom poslovnom scenom i informacijskom tehnologijom. |
||
SADRŽAJ PREDAVANJA | ||
Određenje menadžmenta: pojam menadžmenta, proces menadžmenta, razine menadžmenta. Teorije menadžmenta: strukturalne teorije, biheviorističke teorije, moderne teorije. Suvremeni menadžment: međukulturalni menadžment, međunarodni menadžment, poslovna i menadžerska etika, društvena odgovornost menadžmenta. Okolina menadžmenta: vanjska okolina, interna okolina, odnos organizacije i okoline. Planiranje: proces i razine planiranja, načini planiranja, metode i pristupi planiranju. Strategijski menadžment: temeljni pristupi izvorima konkurentske prednosti, strategijska analiza vanjske i unutarnje okoline, formuliranje strategija na korporacijskoj, poslovnoj i funkcijskoj razini. Organiziranje: načela departmentalizacije, klasični i suvremeni organizacijski dizajn. Organizacijska kultura: važnost organizacijske kulture, pokazatelji i vrste organizacijske kulture. Vodstvo: teorije vodstva, odnos menadžmenta i vodstva. Menadžment ljudskih potencijala: predviđanje potreba za ljudskim potencijalima, zapošljavanje ljudkih potencijala, praćenje i razvoj. Kontroliranje: svrha kontrole, proces kontrole, vrste kontrole. | ||
SADRŽAJ SEMINARA | ||
Kroz teme seminarskih radova, obrađen je cjelokupni teoretski sadržaj predmeta. | ||
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE | PREDAVANJA:
– predavanja, – diskusije, – simulacije |
SEMINARI:
– Priprema izrade, prezentacija i obrana seminarskog rada. – Rješavanje samostalnih zadataka |
PRAĆENJE RADA STUDENATA: | ||
– Pohađanje nastave
– Aktivnost na nastavi – Seminarski rad – Kontinuirana provjera znanja – Pismeni ispit, usmeni ispit |
||
OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA TIJEKOM NASTAVE I NA ZAVRŠNOM ISPITU | ||
Stečeno znanje studenta provjerava se tijekom nastave sudjelovanjem u izradi seminara. Završna ocjena znanja studenta formira se na usmenom ispitu kao zajednička ocjena: aktivnosti studenta na predavanjima, ocjene seminara, ocjene kolokvija te ocjene pismenog i usmenog dijela ispita. Ako student izostane s nastave više od 30% sati predavanja, gubi sve bodove koji se odnose na predavanja pri formiranju konačne ocjene. | ||
OBVEZATNA LITERATURA | ||
1. Sikavica, P., Bahtijarević-Šiber, F., Pološki-Vokić, N., (2008): Temelji menadžmenta. Zagreb: Školska knjiga
2. Garača, N.,(2014); „1,2,3,4…..Menadžment“, VSMTI, Virovitica |
||
DOPUNSKA LITERATURA | ||
1. Certo, S., Certo, S., (2008): Moderni menadžment 10. Izdanje. Zagreb: Mate i ZŠEM
2. Bahtijarević-Šiber, F., Sikavica, P., Pološki-Vokić, N., (2008): Suvremeni menadžment. Zagreb: Školska knjiga |
||
NAČINI PRAĆENJA KVALITETE KOJI OSIGURAVAJU STJECANJE IZLAZNIH ZNANJA, VJEŠTINA I KOMPETENCIJA | ||
Studenti će aktivno prisustvovati i raditi na nastavi. Evidencija rada studenata i njihova napretka prikazivati će se tjedno prema zadanim elementima praćenja. Na kraju semestra bit će napravljena evaluacija kolegija i nastavnika. S druge strane, podatke o postizanju ishoda učenja i napretku studenata korist će nastavnici za samoevaluaciju i eventualno restrukturiranje nastave, metoda rada i ocjenjivanja studenata. |