Smjer Poduzetništvo usluga, predmet Osnove ekonomije
STUDIJ | PODUZETNIŠTVO | |
SMJER | PODUZETNIŠTVO USLUGA | |
ŠIFRA I NAZIV PREDMETA | P_B11: OSNOVE EKONOMIJE | |
STATUS PREDMETA | Obvezni | |
SEMESTAR | 1. semestar | |
BODOVNA VRIJEDNOST I
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE |
ECTS koeficijent opterećenja studenata | 7 |
Broj sati (P + V + S) | 45+0+15 | |
OPIS PREDMETA | ||
CILJEVI PREDMETA | ||
Iznijeti jasan i zanimljiv uvod u načela moderne ekonomije. Dati pregled ekonomije kroz osnovna načela ekonomije, te razviti ekonomski način razmišljanja. | ||
OČEKIVANI ISHODI UČENJA ZA PREDMET | ||
– pravilno definirati osnovne pojmove i koncepte moderne ekonomije.
– pravilno opisati načine funkcioniranja tržišta moderne ekonomije. – razlikovati utjecaje pojedinih elemenata tržišta na rezultat poduzeća u modernoj ekonomiji. – analizirati međuodnos tržišta, odluka i ponašanja tvrtki i indrustrijskih organizacija. |
||
SADRŽAJ PREDAVANJA | ||
Pojam ekonomije, načela ekonomije, razmišljati kao ekonomist, mođusobna ovisnost i koristi od trgovine. Tržišne sile ponude i potražnje, elastičnost i njezina primjena, ponuda, potražnja i vladine politike. Tržišta i blagostanje, potrošači, proizvođači i učinkovitost tržišta, troškovi oporezivanja, međunarodna trgovina. Ekonomija javnog sektora, eksternalije, javna dobra i zajednički resursi. Ponašanje tvrtki i industrijskih organizacija, troškovi proizvodnje, tržišta savršene konkurencije, monopol, oligopol, monopolistička konkurencija. Teorija potrošačevog izbora. Mjerenje nacionalnog dohotka, mjerenje troškova života. Proizvodnja i ekonomski rast. Štednja, ulaganja i financijski sustav, osnovni financijski alati. Nezaposlenost i prirodna stopa nezaposlenosti. Moneterni sustav, rast novca i inflacija. Agregatna potražnja i agregatna ponuda. Utjecaj monetarne i fiskalne politike na agregatnu potražnju. | ||
SADRŽAJ SEMINARA | ||
Kroz teme seminarskih radova, obrađen je cjelokupni teoretski sadržaj predmeta. | ||
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE |
PREDAVANJA: – predavanja, – diskusije, – simulacije |
SEMINARI:
– Priprema izrade, prezentacija i obrana seminarskog rada
|
PRAĆENJE RADA STUDENATA: | ||
– Pohađanje nastave
– Aktivnost na nastavi – Kontinuirana provjera znanja – Pismeni ispit i usmeni ispit |
||
OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA TIJEKOM NASTAVE I NA ZAVRŠNOM ISPITU | ||
Stečeno znanje studenta provjerava se na seminarskoj nastavi sudjelovanjem na radionicama, rješavanju karakteristične grupe zadataka i polaganjem kolokvija. Završna ocjena znanja studenta formira se na usmenom ispitu kao zajednička ocjena:
aktivnosti studenata na predavanjima, ocjene na kolokvijima te ocjene pismenog i usmenog dijela ispita. Ako student izostane s nastave više od 30% sati predavanja, gubi sve bodove koji se odnose na predavanja pri formiranju konačne ocjene. |
||
OBVEZATNA LITERATURA | ||
1. Samuelson, A. P., Nordhaus, D. W. (2005): Ekonomija, 19. Izdanje. Zagreb: Mate | ||
DOPUNSKA LITERATURA | ||
1. Mankiw, G. (2006): Osnove ekonomije. Zagreb: Mate
2. Stipić, M. (2010): Osnove ekonomije. Knin: Veleučilište „Marko Marulić“ u Kninu 3. Tolušić, Z. (2010): Osnove ekonomske teorije, Praktikum. Virovitica: Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici |
||
NAČINI PRAĆENJA KVALITETE KOJI OSIGURAVAJU STJECANJE IZLAZNIH ZNANJA, VJEŠTINA I KOMPETENCIJA | ||
Studenti će aktivno prisustvovati i raditi na nastavi. Evidencija rada studenata i njihova napretka prikazivati će se tjedno prema zadanim elementima praćenja. Na kraju semestra bit će napravljena evaluacija kolegija i nastavnika. S druge strane, podatke o postizanju ishoda učenja i napretku studenata korist će nastavnici za samoevaluaciju i eventualno restrukturiranje nastave, metoda rada i ocjenjivanja studenata. |