Smjer Poduzetništvo usluga, predmet Matematika
STUDIJ | PODUZETNIŠTVO | |
SMJER | PODUZETNIŠTVO USLUGA | |
ŠIFRA I NAZIV PREDMETA | P_B12: MATEMATIKA | |
STATUS PREDMETA | Obvezni | |
SEMESTAR | 1. semestar | |
BODOVNA VRIJEDNOST I
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE |
ECTS koeficijent opterećenja studenata | 6 |
Broj sati (P + V + S) | 30+30+0 | |
OPIS PREDMETA | ||
CILJEVI PREDMETA | ||
Razviti u studentima razumijevanje temeljnih matematičkih metoda koje se primjenjuju u ekonomskoj analizi. | ||
OČEKIVANI ISHODI UČENJA ZA PREDMET | ||
– analizirati grafove funkcija, kako elementarnih tako i ekonomskih funkcija
– definirati i objasniti osnovne matematičke pojmove – razumjeti matematičke metode – znati primijeniti matematičke metode u praksi |
||
SADRŽAJ PREDAVANJA | ||
Skupovi brojeva. Funkcionalna ovisnost: pojam funkcije, karakteristike, elementarne funkcije, polinomi, ekonomske funkcije. Pojam granične vrijednosti, neprekidnost funkcije, priraštaj argumenta, derivacija funkcije, primjene derivacija, elastičnost, tok i graf funkcije. Matrice: definicije, osobine, računske operacije. Determinante: pojam i izračunavanje. Sustavi linearnih jednadžbi. Rješavanje: Gaussovom metodom eliminacije, pomoću determinanti i pomoću matrica. Rješivost sustava. Neodređeni integral i primitivna funkcija. Tablični integrali. Rješavanje neodređenih integrala: metoda zamjene, metoda parcijalne integracije i neodređeni integral racionalnih funkcija. | ||
SADRŽAJ VJEŽBI | ||
Vježbe prate programski sadržaj predavanja. | ||
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE |
PREDAVANJA: – predavanja, – diskusije, – simulacije |
VJEŽBE:
– Radionice prema određenim zadacima – Rješavanje samostalnih zadataka |
PRAĆENJE RADA STUDENATA: | ||
– Pohađanje nastave
– Kontinuirana provjera znanja – Pismeni ispit i usmeni ispit |
||
OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA TIJEKOM NASTAVE I NA ZAVRŠNOM ISPITU | ||
Stečeno znanje studenta provjerava se tijekom nastave sudjelovanjem u izradi vježbi. Završna ocjena znanja studenta formira se na usmenom ispitu kao zajednička ocjena: aktivnosti studenta na predavanjima, ocjene vježbi, ocjene kolokvija te ocjene pismenog i usmenog dijela ispita. Ako student izostane s nastave više od 30% sati predavanja, gubi sve bodove koji se odnose na predavanja pri formiranju konačne ocjene. | ||
OBVEZATNA LITERATURA | ||
1. Halusek, V., Špoljarić, M. (2012): Matematika za stručni studij ekonomije. Virovitica: Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici | ||
DOPUNSKA LITERATURA | ||
1. Galić, R., Crnjac – Milić D., Galić I., Katić A. (2007): Matematika 1. Osijek: Elektrotehnički fakultet Osijek
2. Divjak, B., Hunjak T. (2004): Matematika za informatičare. Varaždin: Fakultet organizacije i informatike Varaždin 3. Zrno, Ž. (2011): Matematika za ekonomiste za stručni studij. Knin: Veleučilište u Kninu 4. Zrno, Ž. (2011): Matematika za ekonomiste za stručni studij. Knin: Veleučilište u Kninu 5. Divjak, B., Hunjak T., Ostroški M. (2007): Zbirka zadataka iz matematike. Varaždin: Fakultet organizacije i informatike Varaždin 6. Šorić, K. (2006): Zbirka zadataka iz matematike s primjenom u ekonomiji. Zagreb: Element 7. Bakić, D. (2008): Linearna algebra. Zagreb: Školska knjiga 8. Brnetić, I. (2005): Zadaci s pismenih ispita Matematička analiza 1. Zagreb: Element 9. Barnett, R. A., Ziegler, M. R., Byleen, K., E. (2003): Primjenjena matematika za poslovanje, ekonomiju, znanost o živom svijetu i humanističke znanosti. Zagreb: Mate i ZŠEM |
||
NAČINI PRAĆENJA KVALITETE KOJI OSIGURAVAJU STJECANJE IZLAZNIH ZNANJA, VJEŠTINA I KOMPETENCIJA | ||
Studenti će aktivno prisustvovati i raditi na nastavi. Evidencija rada studenata i njihova napretka prikazivati će se tjedno prema zadanim elementima praćenja. Na kraju semestra bit će napravljena evaluacija kolegija i nastavnika. S druge strane, podatke o postizanju ishoda učenja i napretku studenata korist će nastavnici za samoevaluaciju i eventualno restrukturiranje nastave, metoda rada i ocjenjivanja studenata. |