Smjer Poduzetništvo usluga, predmet Marketing usluge

STUDIJ PODUZETNIŠTVO
SMJER PODUZETNIŠTVO USLUGA
ŠIFRA I NAZIV PREDMETA P_PU_B54: MARKETING USLUGE
STATUS PREDMETA Obvezni
SEMESTAR 5. semestar
BODOVNA VRIJEDNOST I

NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE

ECTS koeficijent opterećenja studenata 4
Broj sati (P + V + S) 30+0+15
OPIS PREDMETA
CILJEVI PREDMETA
Cilj predmeta je upoznavanje s važnosti usluga u tržišnom gospodarstvu te razumjevanje posebnosti usluga i obilježja usluga sa svim implikacijama koje imaju na marketinšku funkciju uslužnog poduzeća.
UVJETI ZA UPIS PREDMETA

Osnove marketinga (IV)

OČEKIVANI ISHODI UČENJA ZA PREDMET
–  definirati pojam usluga u tržišnom gospodrstvu

–  opisati posebna obilježja usluga

–  analizirati marketing miks uslužnog poduzeća

SADRŽAJ PREDAVANJA
Uloga usluga u tržišnom gospodrstvu. Pojam i klasifikacija usluga. Posebna obilježja usluga. Uslužno poduzeće u korisnici usluga. Segmentacija tržišta usluga. Pozicioniranje usluga. Kvaliteta usluga. Interni i interaktivni marketing. Marketing mix uslužnog poduzeća. Uloga marke usluga. Uslužno osoblje. Tehnička sredstva u pružanju usluga. Komuniciranje u uslužnom poduzeću.
SADRŽAJ SEMINARA
Kroz teme seminarskih radova, obrađen je cjelokupni teoretski sadržaj predmeta.
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE PREDAVANJA:

–  predavanja,

–  diskusije

–  demonstracije

SEMINARI:

 

– Priprema izrade, prezentacija i obrana seminarskog rada.

PRAĆENJE RADA STUDENATA:
–  Pohađanje nastave

–  Aktivnost na nastavi

–  Kontinuirana provjera znanja

–  Praktični rad

–  Pismeni ispit, usmeni ispit

OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA TIJEKOM NASTAVE I NA ZAVRŠNOM ISPITU
Stečeno znanje studenta provjerava se tijekom nastave sudjelovanjem u izradi seminara. Završna ocjena znanja studenta formira se na usmenom ispitu kao zajednička ocjena: aktivnosti studenta na predavanjima, ocjene seminara, ocjene kolokvija te ocjene pismenog i usmenog dijela ispita. Ako student izostane s nastave više od 30% sati predavanja, gubi sve bodove koji se odnose na predavanja pri formiranju konačne ocjene.
OBVEZATNA LITERATURA
1. Ozretić-Došen, Đ.(2010):Osnove marketinga usluga, Mikrorad, Zagreb

2. Vučemilović, V., Blažević, Z.,(2016): Marketing usluga- autorizirana predavanja s primjerima iz prakse, VSMTI, Virovitica

DOPUNSKA LITERATURA
1.        Eiglier, P., Langeard, E.(1999): Marketing usluga, Vitagraf, Rijeka

2.        Lovelock Ch., Jochan W.(2007): Services Marketing: People, Technology, Pearson, Prentice Hall

NAČINI PRAĆENJA KVALITETE KOJI OSIGURAVAJU STJECANJE IZLAZNIH ZNANJA, VJEŠTINA I KOMPETENCIJA
Studenti će aktivno prisustvovati i raditi na nastavi. Evidencija rada studenata i njihova napretka prikazivati će se tjedno prema zadanim elementima praćenja. Na kraju semestra bit će napravljena evaluacija kolegija i nastavnika. S druge strane, podatke o postizanju ishoda učenja i napretku studenata korist će nastavnici za samoevaluaciju i eventualno restrukturiranje nastave, metoda rada i ocjenjivanja studenata.