Smjer Poduzetništvo usluga, predmet Makroekonomija
STUDIJ | PODUZETNIŠTVO | |
SMJER | PODUZETNIŠTVO USLUGA | |
ŠIFRA I NAZIV PREDMETA | P_B31: MAKROEKONOMIJA | |
STATUS PREDMETA | Obvezni | |
SEMESTAR | 3. semestar | |
BODOVNA VRIJEDNOST I
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE |
ECTS koeficijent opterećenja studenata | 5 |
Broj sati (P + V + S) | 45+15+0 | |
OPIS PREDMETA | ||
CILJEVI PREDMETA | ||
upoznati studente s osnovnim pojmovima makroekonomije i makroekonomskim agregatima, te uvesti studente u metodologiju makroekonomske analize, objasniti ključne spoznaje ekonomske znanosti i na primjerima pokazati mogućnosti primjene glavnih sredstava mikroekonomske i makroekonomske analize, opisati makroekonomske probleme s kojima se susreće nacionalna ekonomija, kao i nositelji ekonomske politike | ||
OČEKIVANI ISHODI UČENJA ZA PREDMET | ||
– analizirati opću ekonomsku teoriju s naglaskom na makroekonomsku analizu,
– definirati i razumjeti pojam ekonomskih varijabli i ekonomskih modela, inflacije, nezaposlenosti, makroekonomske ravnoteže, valutne tečajeve, te ulogu središnje banke na financijsko tržište. – teorijska podloga za analizu ključnih gospodarskih problema i pripremanje odluka za njihovo rješavanje. |
||
SADRŽAJ PREDAVANJA | ||
Uvod u makroekonomiju. Ekonomija kao znanost- ekonomska teorija i ekonomski modeli. Makroekonomski problemi:
gospodarski ciklusi, nezaposlenost, inflacija, deficit. Prikazivanje i mjerenje privrednih aktivnosti. Agregatni makroekonomski modeli – Model agregatne ponude i agregatne potražnje (AS-AD). Agregatna potražnja i agregatno trošenje (osobna potrošnja, državna potrošnja, investicije, neto izvoz). Makroekonomska politika- fiskalna politika, monetarna politika. Novac, financijski sektor i tržište novca. Tržište devizama i devizni tečaj. |
||
SADRŽAJ VJEŽBI | ||
Vježbe prate programski sadržaj predavanja. | ||
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE | PREDAVANJA:
– predavanja, – diskusije, – simulacije |
VJEŽBE:
– Radionice prema određenim zadacima – Rješavanje samostalnih zadataka |
PRAĆENJE RADA STUDENATA: | ||
– Pohađanje nastave
– Aktivnost na nastavi – Seminarski rad – Kontinuirana provjera znanja – Pismeni ispit i usmeni ispit |
||
OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA TIJEKOM NASTAVE I NA ZAVRŠNOM ISPITU | ||
Stečeno znanje studenta provjerava se na seminarskoj nastavi sudjelovanjem na radionicama, rješavanju karakteristične grupe zadataka i polaganjem kolokvija. Završna ocjena znanja studenta formira se na usmenom ispitu kao zajednička ocjena:
aktivnosti studenata na predavanjima, ocjene na kolokvijima te ocjene pismenog i usmenog dijela ispita. Ako student izostane s nastave više od 30% sati predavanja, gubi sve bodove koji se odnose na predavanja pri formiranju konačne ocjene. |
||
OBVEZATNA LITERATURA | ||
1. Borozan, Đ. (2002.): Makroekonomija. Osijek: Ekonomski fakultet u Osijeku + novo izdanje 2012. | ||
DOPUNSKA LITERATURA | ||
1. Babić, M. (2001): Makroekonomija. Zagreb: Mate, XII. dopunjeno i izmijenjeno izdanje
2. Samuelson, P. A., Nordhaus, W. D.(2005): Ekonomija. Zagreb: Mate, 18. Izdanje 3. Gordon, R. J.( 1987): Macroeconomics. McGraw-Hill 4. Sachs, R. J. (1993): Macroeconomics. New York: Prentice-Hall |
||
NAČINI PRAĆENJA KVALITETE KOJI OSIGURAVAJU STJECANJE IZLAZNIH ZNANJA, VJEŠTINA I KOMPETENCIJA | ||
Studenti će aktivno prisustvovati i raditi na nastavi. Evidencija rada studenata i njihova napretka prikazivati će se tjedno prema zadanim elementima praćenja. Na kraju semestra bit će napravljena evaluacija kolegija i nastavnika. S druge strane, podatke o postizanju ishoda učenja i napretku studenata korist će nastavnici za samoevaluaciju i eventualno restrukturiranje nastave, metoda rada i ocjenjivanja studenata. |