Smjer Poduzetništvo usluga, predmet Makroekonomija

STUDIJ PODUZETNIŠTVO
SMJER PODUZETNIŠTVO USLUGA
ŠIFRA I NAZIV PREDMETA P_B31: MAKROEKONOMIJA
STATUS PREDMETA Obvezni
SEMESTAR 3. semestar
BODOVNA VRIJEDNOST I

NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE

ECTS koeficijent opterećenja studenata 5
Broj sati (P + V + S) 45+15+0
OPIS PREDMETA
CILJEVI PREDMETA
upoznati studente s osnovnim pojmovima makroekonomije i makroekonomskim agregatima, te uvesti studente u metodologiju makroekonomske analize, objasniti ključne spoznaje ekonomske znanosti i na primjerima pokazati mogućnosti primjene glavnih sredstava mikroekonomske i makroekonomske analize, opisati makroekonomske probleme s kojima se susreće nacionalna ekonomija, kao i nositelji ekonomske politike
OČEKIVANI ISHODI UČENJA ZA PREDMET
–                      analizirati opću ekonomsku teoriju s naglaskom na makroekonomsku analizu,

–                      definirati i razumjeti pojam ekonomskih varijabli i ekonomskih modela, inflacije, nezaposlenosti, makroekonomske ravnoteže, valutne tečajeve, te ulogu središnje banke na financijsko tržište.

–                      teorijska podloga za analizu ključnih gospodarskih problema i pripremanje odluka za njihovo rješavanje.

SADRŽAJ PREDAVANJA
Uvod u makroekonomiju. Ekonomija kao znanost- ekonomska teorija i ekonomski modeli. Makroekonomski problemi:

gospodarski ciklusi, nezaposlenost, inflacija, deficit. Prikazivanje i mjerenje privrednih aktivnosti. Agregatni makroekonomski modeli – Model agregatne ponude i agregatne potražnje (AS-AD). Agregatna potražnja i agregatno trošenje (osobna potrošnja, državna potrošnja, investicije, neto izvoz). Makroekonomska politika- fiskalna politika, monetarna politika. Novac, financijski sektor i tržište novca. Tržište devizama i devizni tečaj.

SADRŽAJ VJEŽBI
Vježbe prate programski sadržaj predavanja.
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE PREDAVANJA:

–  predavanja,

–  diskusije,

–  simulacije

VJEŽBE:

–                      Radionice prema određenim zadacima

–                      Rješavanje samostalnih zadataka

PRAĆENJE RADA STUDENATA:
–  Pohađanje nastave

–  Aktivnost na nastavi

–  Seminarski rad

–  Kontinuirana provjera znanja

–  Pismeni ispit i usmeni ispit

OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA TIJEKOM NASTAVE I NA ZAVRŠNOM ISPITU
Stečeno znanje studenta provjerava se na seminarskoj nastavi sudjelovanjem na radionicama, rješavanju karakteristične grupe zadataka i polaganjem kolokvija. Završna ocjena znanja studenta formira se na usmenom ispitu kao zajednička ocjena:

aktivnosti studenata na predavanjima, ocjene na kolokvijima te ocjene pismenog i usmenog dijela ispita. Ako student izostane s nastave više od 30% sati predavanja, gubi sve bodove koji se odnose na predavanja pri formiranju konačne ocjene.

OBVEZATNA LITERATURA
    1.              Borozan, Đ. (2002.): Makroekonomija. Osijek: Ekonomski fakultet u Osijeku + novo izdanje 2012.
DOPUNSKA LITERATURA
1.        Babić, M. (2001): Makroekonomija. Zagreb: Mate, XII. dopunjeno i izmijenjeno izdanje

2.        Samuelson, P. A., Nordhaus, W. D.(2005): Ekonomija. Zagreb: Mate, 18. Izdanje

3.        Gordon, R. J.( 1987): Macroeconomics. McGraw-Hill

4.        Sachs, R. J. (1993): Macroeconomics. New York: Prentice-Hall

NAČINI PRAĆENJA KVALITETE KOJI OSIGURAVAJU STJECANJE IZLAZNIH ZNANJA, VJEŠTINA I KOMPETENCIJA
Studenti će aktivno prisustvovati i raditi na nastavi. Evidencija rada studenata i njihova napretka prikazivati će se tjedno prema zadanim elementima praćenja. Na kraju semestra bit će napravljena evaluacija kolegija i nastavnika. S druge strane, podatke o postizanju ishoda učenja i napretku studenata korist će nastavnici za samoevaluaciju i eventualno restrukturiranje nastave, metoda rada i ocjenjivanja studenata.