Smjer Poduzetništvo usluga, predmet Interkulturalni aspekti poduzetništva
| STUDIJ | PODUZETNIŠTVO | |
| SMJER | PODUZETNIŠTVO USLUGA | |
| ŠIFRA I NAZIV PREDMETA | P_B49: INTERKULTURALNI ASPEKTI PODUZETNIŠTVA | |
| STATUS PREDMETA | Izborni | |
| SEMESTAR | 4. semestar | |
| BODOVNA VRIJEDNOST I
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE |
ECTS koeficijent opterećenja studenata | 4 |
| Broj sati (P + V + S) | 30+0+30 | |
| OPIS PREDMETA | ||
| CILJEVI PREDMETA | ||
| Dati pregled osnovnih pojmova s područja kulture, multikulturalizma, interkulturalizma i interkulturalne komunikacije te pregled utjecaja kulturnih različitosti, kulture društva i nacionalne kulture na poduzetničke aktivnosti, poduzetničke pothvate i poslovanje na globalnoj razini. | ||
| OČEKIVANI ISHODI UČENJA ZA PREDMET | ||
| – definirati pojmove globalizacije, multikulturalizma, interkulturalizma, interkulturalne komunikacije i interkulturalne kompetencije,
– definirati i opisati osobine interkulturalno kompetentnog poduzetnika, – objasniti utjecaj globalizacijskih procesa i kulture društva na suvremeno poduzetništvo – analizirati i usporediti utjecaj pojedinih dimenzija nacionalne kulture na poduzetničke aktivnosti – procjenjivati i primjenjivati obrasce interkulturalne komunikacije u poslovnim odnosima |
||
| SADRŽAJ PREDAVANJA | ||
| Globalizacija kao svjetski proces i globalna slika svijeta u 21. stoljeću s osvrtom na dimenzije globalizacije. Pristupi poduzetništvu u doba globalnog poslovanja. Osobine suvremenog poduzetnika i izazovi poduzetništva globalnom poslovanju. Koncept interkulturalizma: povijesna geneza, pojmovno određenje, teorijski pristupi i interkulturalno obrazovanje kao dio obrazovnih politika europskih zemalja. Interkulturalni pristup poduzetništvu. Aspekti interkulturalne komunikacije u poslovnim odnosima. Interkulturalna kompetencija i osobine interkulturalno kompetentnog poduzetnika. Interkulturalni konflikti i interkulturalna medijacija. Interkulturalno obrazovanje i izobrazba poduzetnika za interkulturalne odnose u kontekstu cjeloživotnog obrazovanja i društva znanja. | ||
| SADRŽAJ SEMINARA | ||
| Kroz teme seminarskih radova obrađen je cjelokupni teoretski sadržaj predmeta. | ||
| NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE | PREDAVANJA:
– predavanja, – diskusije, – simulacije |
SEMINARI:
– Priprema izrade, prezentacija i obrana seminarskog projekta uz primjenu kreativnih tehnika i računalnih prezentacija |
| PRAĆENJE RADA STUDENATA: | ||
| – Pohađanje nastave
– Aktivnost na nastavi – Seminarski projekt – Kontinuirana provjera znanja – Pismeni ispit i usmeni ispit |
||
| OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA TIJEKOM NASTAVE I NA ZAVRŠNOM ISPITU | ||
| Stečeno znanje studenta provjerava se tijekom nastave sudjelovanjem u izradi seminarskog projekta uz primjenu kreativnog timskog rada. Završna ocjena znanja studenta formira se na usmenom ispitu kao zajednička ocjena: aktivnosti studenta na predavanjima, ocjene seminarskog projekta i udjela sudjelovanja kreativnom timskom radu, ocjene kolokvija te ocjene pismenog i usmenog dijela ispita. Ako student izostane s nastave više od 30% sati predavanja, gubi sve bodove koji se odnose na predavanja pri formiranju konačne ocjene. | ||
| OBVEZATNA LITERATURA | ||
| 1. Bedeković, V.: Interkulturalni aspekti poduzetništva (autorizirana skripta)
2. Bedeković, V. (2010): Interkulturalni aspekti menadžmenta. Virovitica: Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici 3. Hisrich, R. D., Peters, M. P., Shepherd, D. A. (2008): Poduzetništvo. Zagreb: Mate d.o.o. (poglavlja: 4. Međunarodne poduzetničke prilike (str. 87-134.; 15. Međunarodno pozicioniranje (str. 522-541.) |
||
| DOPUNSKA LITERATURA | ||
| 1. Kumbier, D., Schulz von Thun, F. (2006): Interkulturalna komunikacija: metode, modeli, primjeri. Zagreb, Erudita d.o.o. | ||
| NAČINI PRAĆENJA KVALITETE KOJI OSIGURAVAJU STJECANJE IZLAZNIH ZNANJA, VJEŠTINA I KOMPETENCIJA | ||
| Studenti će aktivno prisustvovati i raditi na nastavi. Evidencija rada studenata i njihova napretka prikazivati će se tjedno prema zadanim elementima praćenja. Na kraju semestra bit će napravljena evaluacija kolegija i nastavnika. S druge strane, podatke o postizanju ishoda učenja i napretku studenata korist će nastavnici za samoevaluaciju i eventualno restrukturiranje nastave, metoda rada i ocjenjivanja studenata. | ||


