Smjer Poduzetništvo usluga, predmet Interkulturalni aspekti poduzetništva

STUDIJ PODUZETNIŠTVO
SMJER PODUZETNIŠTVO USLUGA
ŠIFRA I NAZIV PREDMETA P_B49: INTERKULTURALNI ASPEKTI PODUZETNIŠTVA
STATUS PREDMETA Izborni
SEMESTAR 4. semestar
BODOVNA VRIJEDNOST I

NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE

ECTS koeficijent opterećenja studenata 4
Broj sati (P + V + S) 30+0+30
OPIS PREDMETA
CILJEVI PREDMETA
Dati pregled osnovnih pojmova s područja kulture, multikulturalizma, interkulturalizma i interkulturalne komunikacije te pregled utjecaja kulturnih različitosti, kulture društva i nacionalne kulture na poduzetničke aktivnosti, poduzetničke pothvate i poslovanje na globalnoj razini.
OČEKIVANI ISHODI UČENJA ZA PREDMET
–                      definirati pojmove globalizacije, multikulturalizma, interkulturalizma, interkulturalne komunikacije i interkulturalne kompetencije,

–                      definirati i opisati osobine interkulturalno kompetentnog poduzetnika,

–                      objasniti utjecaj globalizacijskih procesa i kulture društva na suvremeno poduzetništvo

–                      analizirati i usporediti utjecaj pojedinih dimenzija nacionalne kulture na poduzetničke aktivnosti

–                      procjenjivati i primjenjivati obrasce interkulturalne komunikacije u poslovnim odnosima

SADRŽAJ PREDAVANJA
Globalizacija kao svjetski proces i globalna slika svijeta u 21. stoljeću s osvrtom na dimenzije globalizacije. Pristupi poduzetništvu u doba globalnog poslovanja. Osobine suvremenog poduzetnika i izazovi poduzetništva globalnom poslovanju. Koncept interkulturalizma: povijesna geneza, pojmovno određenje, teorijski pristupi i interkulturalno obrazovanje kao dio obrazovnih politika europskih zemalja. Interkulturalni pristup poduzetništvu. Aspekti interkulturalne komunikacije u poslovnim odnosima. Interkulturalna kompetencija i osobine interkulturalno kompetentnog poduzetnika. Interkulturalni konflikti i interkulturalna medijacija. Interkulturalno obrazovanje i izobrazba poduzetnika za interkulturalne odnose u kontekstu cjeloživotnog obrazovanja i društva znanja.
SADRŽAJ SEMINARA
Kroz teme seminarskih radova obrađen je cjelokupni teoretski sadržaj predmeta.
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE PREDAVANJA:

–  predavanja,

–  diskusije,

–  simulacije

SEMINARI:

– Priprema izrade, prezentacija i obrana seminarskog projekta uz primjenu kreativnih tehnika i računalnih prezentacija

PRAĆENJE RADA STUDENATA:
–  Pohađanje nastave

–  Aktivnost na nastavi

–  Seminarski projekt

–  Kontinuirana provjera znanja

–  Pismeni ispit i usmeni ispit

OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA TIJEKOM NASTAVE I NA ZAVRŠNOM ISPITU
Stečeno znanje studenta provjerava se tijekom nastave sudjelovanjem u izradi seminarskog projekta uz primjenu kreativnog timskog rada. Završna ocjena znanja studenta formira se na usmenom ispitu kao zajednička ocjena: aktivnosti studenta na predavanjima, ocjene seminarskog projekta i udjela sudjelovanja kreativnom timskom radu, ocjene kolokvija te ocjene pismenog i usmenog dijela ispita. Ako student izostane s nastave više od 30% sati predavanja, gubi sve bodove koji se odnose na predavanja pri formiranju konačne ocjene.
OBVEZATNA LITERATURA
1.        Bedeković, V.: Interkulturalni aspekti poduzetništva (autorizirana skripta)

2.        Bedeković, V. (2010): Interkulturalni aspekti menadžmenta. Virovitica: Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici

3.        Hisrich, R. D., Peters, M. P., Shepherd, D. A. (2008): Poduzetništvo. Zagreb: Mate d.o.o. (poglavlja: 4. Međunarodne poduzetničke prilike (str. 87-134.; 15. Međunarodno pozicioniranje (str. 522-541.)

DOPUNSKA LITERATURA
1. Kumbier, D., Schulz von Thun, F. (2006): Interkulturalna komunikacija: metode, modeli, primjeri. Zagreb, Erudita d.o.o.
NAČINI PRAĆENJA KVALITETE KOJI OSIGURAVAJU STJECANJE IZLAZNIH ZNANJA, VJEŠTINA I KOMPETENCIJA
Studenti će aktivno prisustvovati i raditi na nastavi. Evidencija rada studenata i njihova napretka prikazivati će se tjedno prema zadanim elementima praćenja. Na kraju semestra bit će napravljena evaluacija kolegija i nastavnika. S druge strane, podatke o postizanju ishoda učenja i napretku studenata korist će nastavnici za samoevaluaciju i eventualno restrukturiranje nastave, metoda rada i ocjenjivanja studenata.