Smjer Poduzetništvo usluga, predmet Inovativnost i kreativnost u poduzetništvu

STUDIJ PODUZETNIŠTVO
SMJER PODUZETNIŠTVO USLUGA
ŠIFRA I NAZIV PREDMETA P_B35: INOVATIVNOST I KREATIVNOST U PODUZETNIŠTVU
STATUS PREDMETA Obvezni
SEMESTAR 3. semestar
BODOVNA VRIJEDNOST I

NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE

ECTS koeficijent opterećenja studenata 5
Broj sati (P + V + S) 30+0+15
OPIS PREDMETA
CILJEVI PREDMETA
Dati pregled osnovnih pojmova s područja kreativnosti i inovativnosti u poduzetništvu, te pregled osnovnih specifičnosti kreativnih tehnika, kreativnog timskog rada, stvaranja inovativne kulture i izgradnje inovativnog društva.
OČEKIVANI ISHODI UČENJA ZA PREDMET
–                      definirati pojmove kreativnosti, kreativnog mišljenja, kreativnih tehnika, kreativnog timskog rada, inovativnosti, inovativne kulture i inovativnog društva

–                      razumjeti i objasniti tijek procesa kreativnog mišljenja

–                      usvojiti i samostalno primjenjivati neke kreativne tehnike u rješavanju konkretnih problema

–                      razumjeti i objasniti važnost primjene kreativnih tehnika u poduzetničkim aktivnostima i pothvatima – opisati osobine kreativnog poduzetnika

–                      analizirati razliku između kreativnosti i inovativnosti

–                      razumjeti i objasniti važnost suodnosa i povezanosti kreativnosti i inovativnosti za uspjeh poduzetničkog pothvata

–                      primjenjivati obrasce kreativnog timskog rada u poduzetničkim aktivnostima i pothvatima

SADRŽAJ PREDAVANJA
Pojam kreativnosti. Društveni aspekt kreativnosti. Proces kreativnog mišljenja. Kreativne tehnike. Primjena kreativnih tehnika u poduzetničkim aktivnostima i pothvatima. Socijalni kontekst kreativnog djelovanja i uloga poduzetnika u stvaranju kreativnog radnog ozračja. Osobine kreativnog poduzetnika. Kreativni timski rad, poticanje kreativnog poduzetničkog ozračja i izgradnja kreativne organizacije. Pojam inovativnosti. Suodnos kreativnosti i inovativnosti. Poticanje inovativnosti i inovativne kulture. Stvaranje inovativne organizacije i izgradnja inovativnog društva.
SADRŽAJ SEMINARA
Kroz teme seminarskih radova, obrađen je cjelokupni teoretski sadržaj predmeta.
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE PREDAVANJA:

–  predavanja,

–  diskusije,

–  igre kreativnog mišljenja

–  simulacije

SEMINARI:

 

– Priprema izrade, prezentacija i obrana seminarskog projekta uz primjenu kreativnih tehnika i računalnih prezentacija

PRAĆENJE RADA STUDENATA:
–  Pohađanje nastave

–  Aktivnost na nastavi

–  Seminarski projekt

–  Kontinuirana provjera znanja

–  Pismeni ispit i usmeni ispit

OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA TIJEKOM NASTAVE I NA ZAVRŠNOM ISPITU
Stečeno znanje studenta provjerava se tijekom nastave sudjelovanjem u izradi seminarskog projekta uz primjenu kreativnog timskog rada. Završna ocjena znanja studenta formira se na usmenom ispitu kao zajednička ocjena: aktivnosti studenta na predavanjima, ocjene seminarskog projekta i udjela sudjelovanja kreativnom timskom radu, ocjene kolokvija te ocjene pismenog i usmenog dijela ispita. Ako student izostane s nastave više od 30% sati predavanja, gubi sve bodove koji se odnose na predavanja pri formiranju konačne ocjene.
OBVEZATNA LITERATURA
    1.            Srića, V. (2003): Kako postati pun ideja. Zagreb: M.E.P. Consult
DOPUNSKA LITERATURA
1.        Srića, V. (1993): Upravljanje kreativnošću. Zagreb: Školska knjiga

2.        Drucker, P., F. (1999): Inovacije i poduzetništvo, Globus, Zagreb

3.        Hisrich, R. D., Peters, M. P., Shepherd, D. A. (2008): Poduzetništvo. Zagreb: Mate d.o.o. (poglavlje 5. Kreativnost, poslovna ideja i analiza prilike, str. 136-167.)

NAČINI PRAĆENJA KVALITETE KOJI OSIGURAVAJU STJECANJE IZLAZNIH ZNANJA, VJEŠTINA I KOMPETENCIJA
Studenti će aktivno prisustvovati i raditi na nastavi. Evidencija rada studenata i njihova napretka prikazivati će se tjedno prema zadanim elementima praćenja. Na kraju semestra bit će napravljena evaluacija kolegija i nastavnika. S druge strane, podatke o postizanju ishoda učenja i napretku studenata korist će nastavnici za samoevaluaciju i eventualno restrukturiranje nastave, metoda rada i ocjenjivanja studenata.