Smjer Poduzetništvo usluga, predmet Informatika
STUDIJ | PODUZETNIŠTVO | |
SMJER | PODUZETNIŠTVO USLUGA | |
ŠIFRA I NAZIV PREDMETA | P_B15: INFORMATIKA | |
STATUS PREDMETA | Obvezni | |
SEMESTAR | 1. semestar | |
BODOVNA VRIJEDNOST I
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE |
ECTS koeficijent opterećenja studenata | 5 |
Broj sati (P + V + S) | 30+30+0 | |
OPIS PREDMETA | ||
CILJEVI PREDMETA | ||
Upoznati studente sa temeljnim pojmovima i principima informatike. Kroz praktičnu nastavu (vježbe) omogućiti studentima da savladaju osnovna znanja i vještine u služenju uredskim softverskim alatima. | ||
OČEKIVANI ISHODI UČENJA ZA PREDMET | ||
– pravilno analizirati temeljne pojmove iz područja informatike,
– objasniti povijesni razvitak i perspektive informacijske tehnologije, – razumjeti ulogu i važnost informatike u ekonomiji i društvu, – razlikovati različite uređaje odnosno komponente IT, te znati objasniti njihove karakteristike i namjenu u praktičnoj primjeni, – koristiti se računalom i uredskim softverskim alatima (Office paketi) u normalnim uredskim poslovima. |
||
SADRŽAJ PREDAVANJA | ||
Uvod: uvod u temeljne pojmove kolegija. Razvoj računala kroz povijest: ideje i pretpostavke računala, mehaničke naprave, zrelije ideje. Prva digitalna računala, komercijalni razvoj, mikroprocesori, osobna računala. Koncepti arhitekture i organizacije digitalnih računala: von Neumannova arhitektura, dijelovi, povezanost, logički i sklopovski temelji. Osnovni pojmovi osobnog računala: hardver, softver, periferni uređaji , vrste računala prema namjeni. Elementi strojne podrške: matične ploče, procesori, chipsetovi, memorije, vanjske memorije. Elementi programske podrške: pojam programa i programiranja, softver, vrste softvera, značajke.Internet. Informatika kao primjenjena djelatnost: temeljni pojmovi, informacijski sustavi, poslovna informatika, strategija, upravljanje, razvoj, informatički menadžment. Uredska primjena informatike – uredski programski alati: Microsoft alati, , procesori teksta, tablični kalkulatori, internet alati, mail alati, rad na daljinu, kolaboracija, dobre i loše strane uredskih alata – problem integracije i konzistencije podatka. Open-source uredski alati.Uvod u uredske baze podataka.Osnove programske logike.Informacijsko društvo – karakteristike i posljedice: karakteristike, stanje kod nas i u svijetu, utjecaj IT na poslovanje, društvo, socijalne grupe IT korisnika, informatička pismenost, ovisnost društva i gospodarstva o IT, globalizacija i IT. Zaštita, sigurnost i privatnost u primjeni i korištenju informacijske tehnologije: sigurnosni rizici u primjeni i korištenju IT, licence, open-source, osobna sigurnost, privatnost, pravne posljedice. | ||
SADRŽAJ VJEŽBI | ||
Vježbe prate programski sadržaj predavanja. | ||
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE | PREDAVANJA:
– predavanja, – diskusije, – demonstracije |
VJEŽBE:
– Radionice prema određenim zadacima (info-lab) – Rješavanje samostalnih zadataka |
PRAĆENJE RADA STUDENATA: | ||
– Pohađanje nastave
– Aktivnost na nastavi – Kontinuirana provjera znanja – Praktični rad – Pismeni ispit , usmeni ispit |
||
OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA TIJEKOM NASTAVE I NA ZAVRŠNOM ISPITU | ||
Stečeno znanje studenta provjerava se tijekom nastave sudjelovanjem u izradi vježbi. Završna ocjena znanja studenta formira se na usmenom ispitu kao zajednička ocjena: aktivnosti studenta na predavanjima, ocjene vježbi, ocjene kolokvija te ocjene pismenog i usmenog dijela ispita. Ako student izostane s nastave više od 30% sati predavanja, gubi sve bodove koji se odnose na predavanja pri formiranju konačne ocjene. | ||
OBVEZATNA LITERATURA | ||
1. Vuk, D. (2011): Informatika – autorizirana predavanja. Viroviica:VŠMTI
2. Vuk, D., Jukić, O., Borbaš, A. (2009):Priručnik za laboratorijske vježbe iz kolegija Informatika. Virovitica: VŠMTI |
||
DOPUNSKA LITERATURA | ||
1. Čerić, V., Varga. M., (2004): Informacijska tehnologija u poslovanju. Zagreb: Element
2. Šehanović, J., Hutinski Ž., Žugaj M., (2002): Informatika za ekonomiste, Pula:FET 3. Internet izvori |
||
NAČINI PRAĆENJA KVALITETE KOJI OSIGURAVAJU STJECANJE IZLAZNIH ZNANJA, VJEŠTINA I KOMPETENCIJA | ||
Studenti će aktivno prisustvovati i raditi na nastavi. Evidencija rada studenata i njihova napretka prikazivati će se tjedno prema zadanim elementima praćenja. Na kraju semestra bit će napravljena evaluacija kolegija i nastavnika. S druge strane, podatke o postizanju ishoda učenja i napretku studenata korist će nastavnici za samoevaluaciju i eventualno restrukturiranje nastave, metoda rada i ocjenjivanja studenata. |