Smjer Poduzetništvo, predmet Gospodarstvo Hrvatske

Opće informacije
Naziv predmeta Gospodarstvo Hrvatske
Studijski program PDSS Poduzetništvo
Dio Standarda kvalifikacija Stručni prvostupnik poduzetništva
Status predmeta Izborni
Godina 2. godina (4.semestar)
Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave ECTS koeficijent opterećenja studenata 4
Broj sati (P+V+S) 30P+15S

 

1.       OPIS PREDMETA
1.1.     Ciljevi predmeta
·         Razumijevanje procesa tranzicije, restrukturiranja i poslovnih aktivnosti nacionalnog gospodarskog razvoja radi lakšeg uočavanja poduzetničkih prilika nužnih za izlazak na putanju stabilnog i održivog razvitka.
1.2.     Skupovi ishoda učenja, razine prema HKO, obujam te ishodi učenja i njihov postupak i primjeri vrednovanja
Naziv skupa ishoda učenja: Dugoročne karakteristike hrvatskog gospodarstva Razina: 6 Obujam: 2 ECTS
Ishodi učenja:

·         valorizirati ponašanje ključnih makroekonomskih varijabli u povijesnoj dinamici hrvatskog gospodarstva

·         ocijeniti temeljna obilježja i promjene u demografskom kapitalu Republike Hrvatske

·         valorizirati proizvodni kapital Republike Hrvatske

Postupak i primjeri vrednovanja svih ishoda učenja unutar predloženog skupa ishoda učenja:

Na temelju zadatka čiji je cilj da pojedinac/student pokaže i primjeni usvojeno znanje te odabere ili kreira adekvatno rješenje.

Primjeri ispitnih zadataka:

1.        Koja su obilježja ekonomskog rasta u Hrvatskoj obzirom na ključne makroekonomske varijable?

2.        Kako se kreću prosječne godišnje stope rasta BDP-a, a kako prosječne godišnje stope rasta stanovništva od 1946. do 2007. godine.?

3.        Komentirajte kretanje indeksa i koeficijenta starosti u Hrvatskoj u posljednjih nekoliko popisa stanovništva.

4.        Kakva je Vaša ocjena stupnja korištenja raspoloživih prirodnih resursa u Hrvatskoj?

Naziv skupa ishoda učenja: Strukturne i institucionalne promjene hrvatskog gospodarstva Razina: 6 Obujam: 2 ECTS
Ishodi učenja:

·         prosuditi veze socijalne infrastrukture i razvoja

·         usporediti doprinos tehnologije razvoju hrvatskog gospodarstva s odabranim zemljama

·         preispitati regionalne politike i regionalne nejednakosti u Hrvatskoj

Postupak i primjeri vrednovanja svih ishoda učenja unutar predloženog skupa ishoda učenja:

Na temelju zadatka čiji je cilj da pojedinac/student pokaže i primjeni usvojeno znanje te odabere ili kreira adekvatno rješenje.

Primjeri ispitnih zadataka:

1.        U čemu se sastoji međuovisnost socijalne infrastrukture i gospodarskog razvoja?

2.        Usporedite odnos broja istraživača i izdvajanja za istraživanje i razvoj u odabranim zemljama.

3.        Usporedite izdvajanja za istraživanje i razvoj, %BDP-a od 1995. do 2010. u odabranim zemljama.

4.        Što ubrajamo u lokalne uvjete i koji je njihov značaj u regionalnom razvoju?

5.        Preispitajte mogućnosti, ograničenja i posljedice korištenja klasičnih instrumenata regionalne politike u politici regionalnog razvoja.

1.3.     Uvjeti za upis predmeta
Nema formalnih uvjeta za upis.

Neformalni preporučeni uvjeti za kvalitetno praćenje nastave: poznavanje rada na računalu, korištenje interneta, poznavanje engleskog jezika te dobro pismeno i usmeno izražavanje.

1.4.     Očekivani ishodi učenja za predmet
·         Dugoročne karakteristike hrvatskog gospodarstva

·         Strukturne i institucionalne promjene hrvatskog gospodarstva

1.5.     Sadržaj predmeta
Ključne makroekonomske varijable u povijesnoj dinamici hrvatskog gospodarstva. Obilježja i promjene u demografskom kapitalu Republike Hrvatske. Proizvodni kapital Republike Hrvatske. Uloga socijalne infrastrukture u razvoju hrvatskog gospodarstva. Doprinos tehnologije razvoju hrvatskog gospodarstva. Regionalne politike i regionalne nejednakosti u Republici Hrvatskoj.
1.6.     Vrste izvođenja nastave  predavanja

seminari i radionice

1.7.     Komentari
1.8.     Obveze studenata
Studenti će biti obvezni pohađati nastavu i biti aktivni tijekom predavanja uz kontinuiranu provjeru znanja putem dva kolokvija. Obveza studenata je izrada seminarskog rada. Nakon odslušanog kolegija, studenti koji će  ostvarili pravo na potpis indeksa moći će pristupiti ispitu, koji se sastoji od pismenog i usmenog dijela.
1.9.     Praćenje rada studenata
Pohađanje nastave 0,5 ECTS boda Aktivnost u nastavi 0,4 ECTS boda Seminarski rad 1 ECTS bod Eksperimentalni rad
Pismeni ispit 0,5 ECTS boda Usmeni ispit 0,8 ECTS boda Esej Istraživanje
Projekt Kontinuirana provjera znanja 0,8 ECTS boda Referat Praktični rad
Portfolio
1.10. Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu bit će provedeno prema sljedećoj internoj bodovnoj kvantifikatorskoj shemi (ukupno 100 bodova):

• pohađanje nastave: 7,5 bodova;

• aktivnost u nastavi: 2,5 boda;

• kontinuirana provjera znanja: 40 bodova;(ukoliko student uspješno položi oba kolokvija, oslobođen je pismenog ispita)

• seminarski rad: 30 bodova;

• pismeni ispit: 40 bodova

• usmeni ispit: 20 bodova.

Pohađanje nastave:

Student svakim dolaskom na predavanje i seminarsku nastavu može ostvariti 0,25 boda što kumulativno za 15 tjedana nastave iznosi 7, 5  bodova.

Aktivnost na nastavi:

Aktivnost na nastavi podrazumijeva sudjelovanje u nastavi (postavljanjem i odgovaranjem na pitanja), sudjelovanje u provjerama znanja, kao i konzultacije s nastavnikom. Student aktivnim sudjelovanjem na nastavi maksimalno može steći 2,5 boda.

Kolokviji:

Dva pismena kolokvija u trajanju od 45 min. bit će provedena u skladu s unaprijed najavljenim terminima (okvirni termini provedbe kolokvija su 7. i 15. tjedan nastave). Uz zadovoljenje kriterija aktivnog pristupa, studenti/studentice radi supstitucije pismenog dijela ispita kolokviranjem, moraju iz svakog kolokvija ostvariti minimalno 11 bodova. 

Seminari:

Studenti/studentice su, uz aktivan pristup na seminarskoj nastavi, dužni napisati seminarski rad prema unaprijed  definiranim uputama za pisanje seminarskih radova te temama koje se logički nadovezuju na sadržaj nastavnog kolegija, kao i prezentirati isti prema unaprijed utvrđenom terminu izlaganja. Izvršenjem nastavnih obaveza iz seminarske nastave, student može maksimalno ostvariti 30 bodova.

Pismeni ispit:

Studenti/studentice koji svojim aktivnim pristupom nastavi tijekom predavanja i seminara budu ostvarili više od 20 bodova te iz svakog kolokvija minimalno 11 bodova, neće morati pristupiti pismenom ispitu u trajanju od 60 min, nego će im biti sugerirano priznavanje ocjene iz pismenog dijela (kolokvija).

Usmeni ispit:

Studenti/studentice koji budu kolokvirali ili položili pismeni ispit te izradili seminarski rad ostvariti će pravo izlaska na usmeni ispit. Usmeni ispit bit će održavan prema naznačenim ispitnim rokovima i terminima, a studenti će biti obvezni prethodno se prijaviti za tekući ispitni rok putem ISVU sustava (Studomat). Usmeni ispit obuhvaćati će pitanja iz čitavog nastavnog gradiva. Zadovoljavajuće studentsko znanje utjecati će na visinu ocjene i nosi ukupno 20 bodova..

Konačna ocjena:

Maksimalan broj bodova koji student može osvojiti na kolegiju je 100 bodova. Konačne ocjene se računaju prema sljedećoj kriterijskoj tablici unutar koje je primijenjena distribucija prolaznih ocjena o donosu na broj bodova sukladna normalnoj (Gauss) raspodjeli.

• 0,00 – 50,00               (1) nedovoljan

• 50,01 – 58,00             (2) dovoljan

• 58,01 – 75,00             (3) dobar

• 75,01 – 92,00             (4) vrlo doba

• 92,01 – 100,00           (5)izvrstan

1.11. Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)
1. Grupa autora, urednici: Obadić, A., Tica, J. (2017.): Gospodarstvo hrvatske, Ekonomski fakultet Zagreb, Zagreb
1.12. Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)
1. Srića, V., (2010.): Hrvatska 2020, Profil i Delfin razvoj managementa, Zagreb

2. Grupa autora, urednik: Čavrak, V., (2011.): Gospodarstvo hrvatske, Politička kultura, Zagreb

3. Službene mrežne stranice Hrvatske gospodarske komore: www.hgk.hr

4. Službene mrežne stranice Državnog zavoda za statistiku: www.dzs.hr

1.13.   Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija određeni su aktima Visoke škole za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici.