Smjer Poduzetništvo usluga, predmet Financijska matematika
STUDIJ | PODUZETNIŠTVO | |
SMJER | PODUZETNIŠTVO USLUGA | |
ŠIFRA I NAZIV PREDMETA | P_B23: FINANCIJSKA MATEMATIKA | |
STATUS PREDMETA | Obvezni | |
SEMESTAR | 2. semestar | |
BODOVNA VRIJEDNOST I
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE |
ECTS koeficijent opterećenja studenata | 5 |
Broj sati (P + V + S) | 30+30+0 | |
OPIS PREDMETA | ||
CILJEVI PREDMETA | ||
Studenti će savladati temeljne matematičke metode i postupake neophode za različite primjene u ekonomiji, praćenje ekonomske dinamike i argumentirano odlučivanje o načinu kreditiranja. | ||
OČEKIVANI ISHODI UČENJA ZA PREDMET | ||
– razlikovati jednostavni kamatni račun od složenog kamatnog računa.
– osvjestiti važnost znanja financijske matematike u poslovnom i privatnom životu. – znati usporediti uvjete kreditiranja i odlučiti koji su povoljni, a koji ne. – razlikovati metode obračuna zajma. – definirati i objasniti osnovne matematičke pojmove. – razumjeti matematičke metode. – znati primjeniti matematičke metode u praksi. |
||
SADRŽAJ PREDAVANJA | ||
Gospodarska matematika: omjeri, razmjeri i proporcije, trojno pravilo, račun diobe (jednostavni, složeni), račun smjese, verižni račun, postotni račun od sto, postotni račun niže (više) sto, promilni račun. Nizovi: pojam, granična vrijednost, aritmetiči i geometrijski niz. Financijska matematika: jednostavni kamatni račun (dekurzivno i anticipativno ukamaćivanje), konačne i sadašnje vrijednosti svote, konačna i sadašnja vrijednost više periodično jednakih svota, ukamaćivanje dekurzivno i anticipativno s prenumerando i postnumerando plaćanjem, dugoročni zajmovi s otplatom jednakim anuitetima na početku i na kraju perioda i otplatom jednakim kvotama (obračun kamata dekurzivan), dugoročni zajmovi jednakim anuitetima krajem perioda (obračun kamata anticipativan). | ||
SADRŽAJ VJEŽBI | ||
Vježbe prate programski sadržaj predavanja. | ||
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE |
PREDAVANJA: – predavanja, – diskusije, – simulacije |
VJEŽBE:
– Radionice prema određenim zadacima – Rješavanje samostalnih zadataka |
PRAĆENJE RADA STUDENATA: | ||
– Pohađanje nastave
– Kontinuirana provjera znanja – Pismeni ispit, usmeni ispit |
||
OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA TIJEKOM NASTAVE I NA ZAVRŠNOM ISPITU | ||
Stečeno znanje studenta provjerava se tijekom nastave sudjelovanjem u izradi vježbi. Završna ocjena znanja studenta formira se na usmenom ispitu kao zajednička ocjena: aktivnosti studenta na predavanjima, ocjene vježbi, ocjene kolokvija te ocjene pismenog i usmenog dijela ispita. Ako student izostane s nastave više od 30% sati predavanja, gubi sve bodove koji se odnose na predavanja pri formiranju konačne ocjene. | ||
OBVEZATNA LITERATURA | ||
1. Špoljarić M. (2012): Nastavni materijali za kolegij „Financijska matematika“ interna skripta. Virovitica: Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici | ||
DOPUNSKA LITERATURA | ||
1. Divjak, B., Erjavec, Z. (2007): Financijska matematika. Varaždin: Fakultet organizacije i informatike Varaždin
2. Relić, B. (2002): Gospodarska matematika, drugo izmijenjeno i dopunjeno izdanje. Zagreb: Hrvatska zajednica računovođa i financijskih djelatnika 3. Divjak, B., Hunjak, T., Ostroški, M. (2007): Zbirka zadataka iz matematike. Varaždin: Fakultet organizacije i informatike 4. Šego, B. (2008): Financijska matematika. Zagreb: Zgombić & Partneri – nakladništvo d.o.o. 5. Gruić, B., et al. (2006): Matematika za ekonomiste i menagere. Zagreb: MATE d.o.o i ZŠEM |
||
NAČINI PRAĆENJA KVALITETE KOJI OSIGURAVAJU STJECANJE IZLAZNIH ZNANJA, VJEŠTINA I KOMPETENCIJA | ||
Studenti će aktivno prisustvovati i raditi na nastavi. Evidencija rada studenata i njihova napretka prikazivati će se tjedno prema zadanim elementima praćenja. Na kraju semestra bit će napravljena evaluacija kolegija i nastavnika. S druge strane, podatke o postizanju ishoda učenja i napretku studenata korist će nastavnici za samoevaluaciju i eventualno restrukturiranje nastave, metoda rada i ocjenjivanja studenata. |