Smjer Poduzetništvo usluga, predmet Ekonomika zdravstva

ŠIFRA I NAZIV PREDMETA
B58: EKONOMIKA ZDRAVSTVA
STATUS PREDMETA
Izborni
SEMESTAR
5. semestar
BODOVNA VRIJEDNOST I NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE
ECTS koeficijent opterećenja studenata
3
Broj sati (P + V + S)
30+0+15
OPIS PREDMETA
CILJEVI PREDMETA
Cilj predmeta je stjecanje osnovnih spoznaja o temi i problemima zdravstvenog sustava i zdravstvene politike te stjecanje specifičnih i općih znanja o zdravstvenoj politici i njenoj važnosti za državu.
OČEKIVANI ISHODI UČENJA ZA PREDMET
  • – definirati potražnju u zdravstvu
  • – opisati zdravstvenu politiku
  • – definirati zdravstvene indikatore
  • – analizirati državne intervencije i reformu zdravstva
SADRŽAJ PREDAVANJA
Potražnja u zdravstvu. Zdravstveni indikatori i zdravstvena politika. Proizvodnja i troškovi zdravstva. Opća razmatranja nacionalnog zdravstvenog sustava. Državne intervencije na tržištu zdravstva. Reforma zdravstva.
SADRŽAJ SEMINARA
Kroz teme seminarskih radova, obrađen je cjelokupni teoretski sadržaj predmeta.
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE
PREDAVANJA:

  • – predavanja,
  • – diskusije,
  • – demonstracije
SEMINARI:

  • – Priprema izrade, prezentacija i obrana seminarskog rada
PRAĆENJE RADA STUDENATA:
  • – Pohađanje nastave
  • – Aktivnost na nastavi
  • – Kontinuirana provjera znanja
  • – Praktični rad
  • – Pismeni ispit, usmeni ispit
OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA TIJEKOM NASTAVE I NA ZAVRŠNOM ISPITU
Stečeno znanje studenta provjerava se tijekom nastave sudjelovanjem u izradi seminara. Završna ocjena znanja studenta formira se na usmenom ispitu kao zajednička ocjena: aktivnosti studenta na predavanjima, ocjene seminara, ocjene kolokvija te ocjene pismenog i usmenog dijela ispita. Ako student izostane s nastave više od 30% sati predavanja, gubi sve bodove koji se odnose na predavanja pri formiranju konačne ocjene.
OBVEZATNA LITERATURA
  1. Feldstein, Paul J.: (1998), Health Care Economics, 1999. (prijevod)
DOPUNSKA LITERATURA
Dodatna literatura se definira na osnovu zadanih tema koje seminarski rad obrađuje.
NAČINI PRAĆENJA KVALITETE KOJI OSIGURAVAJU STJECANJE IZLAZNIH ZNANJA, VJEŠTINA I KOMPETENCIJA
Studenti će aktivno prisustvovati i raditi na nastavi. Evidencija rada studenata i njihova napretka prikazivati će se tjedno prema zadanim elementima praćenja. Na kraju semestra bit će napravljena evaluacija kolegija i nastavnika. S druge strane, podatke o postizanju ishoda učenja i napretku studenata korist će nastavnici za samoevaluaciju i eventualno restrukturiranje nastave, metoda rada i ocjenjivanja studenata.