Smjer Poduzetništvo usluga, predmet Ekonomika obrazovanja

STUDIJ PODUZETNIŠTVO
SMJER PODUZETNIŠTVO USLUGA
ŠIFRA I NAZIV PREDMETA P_PU_B65: EKONOMIKA OBRAZOVANJA
STATUS PREDMETA Izborni
SEMESTAR 6. semestar
BODOVNA VRIJEDNOST I

NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE

ECTS koeficijent opterećenja studenata 3
Broj sati (P + V + S) 30+0+15
OPIS PREDMETA
CILJEVI PREDMETA
Dati pregled osnovnih pojmova s područja ekonomike obrazovanja s osvrtom na obrazovanje kao ljudski kapital i čimbenik ekonomskog rasta te obrazovnu politiku u Hrvatskoj.
OČEKIVANI ISHODI UČENJA ZA PREDMET
–  definirati pojmove ekonimike obrazovanja, ljudskog kapitala, ekonomskog rasta, obrazovne

–  politike, reforme obrazovanja i tržišne reforme obrazovanja

–  razumjeti povezanost između obrazovanja i ekonomskog rasta

–  objasniti odnos između obrazovne politike, reforme obrazovanja i ekonomskog rasta

–  usporediti i objasniti odnos između financijskog i realnog fenomena u ekonomici obrazovanja

–  analizirati i utjecaj troškova investiranja u obrazovanje na društvenu korist obrazovanja

–  procijeniti utjecaj tržišne reforme obrazovanja na ekonomski rast

SADRŽAJ PREDAVANJA
Predmet izučavanja ekonomike obrazovanja. Povijesni pregled ekonomike obrazovanja. Obrazovanje kao ljudski kapital i čimbenik ekonomskog rasta. Djelotvorno iskorištavanje resursa u proizvodnji obrazovanja. Odnos financijskog i realnog fenomena u ekonomici obrazovanja. Pravednost u distribuciji obrazovanja. Interakcija obrazovanja, tehničkog napretka i zaposlenosti u procesu razvoja. Obrazovanje i tržište rada. Tržište rada nastavnika. Obrazovne politike, planiranje i sustav financiranja obrazovanja. Promjena budžetske tehnike u sustavu financiranja obrazovanja. Tržišna reforma u obrazovanju.

Realni i financijski fenomen obrazovanja u Hrvatskoj. Obrazovne politike i reforme obrazovanja u Hrvatskoj.

SADRŽAJ SEMINARA
Tijekom obrade seminarskih radova obrađuje se cjelokupni teorijski sadržaj predmeta.
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE PREDAVANJA:

–  predavanja,

–  diskusije,

–  simulacije

SEMINARI:

 

– Priprema izrade, prezentacija i obrana seminarskog rada.

PRAĆENJE RADA STUDENATA:
–  Pohađanje nastave

–  Aktivnost na nastavi

–  Seminarski rad

–  Kontinuirana provjera znanja

–  Pismeni ispit i usmeni ispit

OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA TIJEKOM NASTAVE I NA ZAVRŠNOM ISPITU
Stečeno znanje studenta provjerava se tijekom nastave izradom seminara i polaganjem kolokvija. Završna ocjena znanja formira se na usmenom ispitu kao zajednička ocjena: aktivnosti studenta na predavanjima, ocjene na kolokvijima, ocjene seminarskog rada te ocjene pismenog i usmenog dijela ispita. Ako student izostane s nastave više od 30% sati predavanja, gubi sve bodove koji se odnose na predavanja pri formiranju konačne ocjene te gubi pravo potpisa o uredno izvršenim obvezama.
OBVEZATNA LITERATURA
1.        Duffour, B., Curtis, W. (2012): Studij odgojno-obrazovnih znanosti. Zagreb: Educa (poglavlje 4. Ekonomika obrazovanja str. 99-122.)

2.        Strugar, V. (2012.): Znanje, obrazovni standardi, kurikulum-teorijsko-kritički pristup obrazovnoj politici u Hrvatskoj

DOPUNSKA LITERATURA
1.        Barić, V. (2003). Interdisciplinarni karakter istraživanja u ekonomici obrazovanja, Društvena istraživanja br. 1-2, Zagreb

2.        Jašić, Z. (1987): Obrazovanje i strukturne promjene, Ekonomski Institut Zagreb

NAČINI PRAĆENJA KVALITETE KOJI OSIGURAVAJU STJECANJE IZLAZNIH ZNANJA, VJEŠTINA I KOMPETENCIJA
Studenti će aktivno prisustvovati i raditi na nastavi. Evidencija rada studenata i njihova napretka prikazivati će se tjedno prema zadanim elementima praćenja. Na kraju semestra bit će napravljena evaluacija kolegija i nastavnika. S druge strane, podatke o postizanju ishoda učenja i napretku studenata korist će nastavnici za samoevaluaciju i eventualno restrukturiranje nastave, metoda rada i ocjenjivanja studenata.